סין: משלחת בכירה של משרד הכלכלה הסיני בביקור בישראל, 11.3.18

ב-11 במרץ התארחה באיגוד לשכות המסחר משלחת נציגים בכירים של משרד הכלכלה הסיני - MOFCOM. בפגישה נכחו: גברת סו לואו-מיי (Shu Luomei), סגנית ראש מחלקת מערב אסיה ואפריקה במשרד הכלכלה הסיני, מר Wu-Bin, הנספח הכלכלי הסיני בישראל, וכן מספר מצומצם של חברות ישראליות המובילות במשק בתחומן כמו: פיליפס ישראל, תנובה ו-SCR.

משרד הכלכלה (MOFCOM) של ממשלת סין,  לשעבר משרד סחר חוץ ושיתוף פעולה כלכלי (MOFTEC), הינו אחד מגופי הביצוע של מועצת המדינה של סין. משרד זה אחראי על גיבוש מדיניות בנושא סחר חוץ, תקנות יצוא ויבוא, השקעות זרות ישירות, הגנת הצרכן, תחרות בשוק וניהול משא ומתן על הסכמי סחר דו-צדדיים ורב-צדדיים. 

גברת סו לואו-מיי הגיעה לביקור בזק בישראל במטרה לקדם את תערוכת היבואנים הגדולה - CIIE - China International Import Expo, שתיערך בשנחאי בנובמבר 2018. תערוכה זו חשובה מאוד לממשל המרכזי, משום שהיא התערוכה הגדולה ביותר במדינה המיועדת ליבואנים סינים - ולא יצואנים, כמקובל בסין. התערוכה תתקיים במתחם הירידים המפורסם בעיר, ותתמקד בסחר בשירותים וסחורות. 

תחומי התערוכה: סייבר ומודיעין, אלקטרוניקה, תעשיית הרכב, אביזרים ומוצרי צריכה שונים, מזון ומוצרים חקלאיים, ציוד רפואי ומוצרי טיפול רפואי.

עם התחזקות וגידול מעמד הביניים בסין, שכבת אוכלוסייה הכוללת חצי מיליארד איש, גדל עד מאוד הביקוש למוצרים מיובאים בעלי איכות גבוהה. היחלשות הכלכלה הגלובלית, בעיקר שווקי אירופה,  גרמה לממשל המרכזי הסיני לעודד צריכה מקומית של מעמד הביניים, על חשבון היצוא הנחלש. צעד זה נועד לשמר את אחוזי הצמיחה הגבוהים של הכלכלה הסינית שהיוו 6.7% בשנת 2017.

הביקור תרם לחיזוק הקשר בין שני הארגונים ולהמשך הפעילות המשותפת לקידום הסחר בין המדינות. מלבד המפגש בלשכת המסחר, ביקרה גב' ו לואו-מיי גם במשרד הכלכלה בירושלים ובמכון היצוא. 

 

יצואנים חברי הלשכה, המעוניינים להציג בתערוכה, מוזמנים להירשם באתר התערוכה

חברות המעוניינות לפרסם או לחפש הזדמנויות עסקיות הקשורות לסין, מוזמנות להיכנס לאתר איגוד לשכות המסחר בקישור הבא

 

למידע נוסף לגבי המשלחת, אנא מלאו את הפרטים בטופס שבתחתית העמוד.

 

 

*
*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה