סגן ראש ממשלת לטביה ומשלחתו בלשכת המסחר

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, אירח היום (05/09) משלחת עסקית מלטביה, בראשות סגן ראש ממשלת לטביה ושר הכלכלה של לטביה (MR. ARVILS ASERADENS) בלשכת המסחר. המשלחת הגיעה לישראל כחלק מכנס החדשנות השנתי המתקיים בת"א.

עו"ד לין בירך את הגעתה של המשלחת וסקר בפניהם את התפתחות הכלכלה הישראלית לאורך השנים. בדבריו הדגיש כי ללטביה וישראל קווי דמיון רבים ושיתוף פעולה כלכלי בין המדינות צפוי להניב תוצאות פוריות.

בהמשך, נשא דברים סגן ראש ממשלת לטביה שציין כי "ישראל הינה מעצמת סטארט-אפ עבורנו. אנו למדים המון במהלך הביקור. מכל פגישה עם ישראלי אנו יוצאים עם רעיונות חדשים והשראה לעשות דברים נפלאים".

על רקע הדברים, סיפר אחד מנציגי המשלחת הלטבית כי במדינתם לוקח לעסק חדש יום אחד בודד להירשם בצורה חוקית במדינה ולהסדיר את כל הרישומים השונים.  

מנהל האגף לקשרים בינלאומיים, זאב לביא, סיכם את המפגש והדגיש כי "בנוסף להיותה מעצמת סטארט-אפ, למדינת ישראל יש צדדים חזקים נוספים אשר פחות מוכרים ללטביה. בישראל יש חברות ישראליות רבות שמייצאות ומייבאות עם מדינות שונות, ולא מספיק מכירות את הכלכלה בלטביה ואת ההזדמנויות העסקיות הטמונות בה. תפקידנו הוא לרקום שיתופי פעולה עסקיים בין המדינות".

הצדדים הסכימו וקבעו כי תקבע פגישת המשך בה ידונו בצעדים ממשיים שיאפשרו לשתי המדינות להיחשף אחת לשנייה, ע"י קיום דיאלוגים, פגישות עסקיות וכדומה.

בסיום הפגישה, החליפו עו"ד לין וסגן ראש ממשלת לטביה ספרים הנוגעים לכלכלות שתי המדינות.

לצפייה במצגת שהועברה ע"י נציג המשלחת הלטבית לחצו כאן.

למידע נוסף בתחום זה