הסכם שיתוף פעולה עם המוסד לבוררות עסקית של שנחאי

בפגישה שהתקיימה בתאריך 29/08/17 נחתם הסכם שיתוף פעולה בין המוסד לבוררות עסקית מטעם איגוד לשכות המסחר לבין המוסד לבוררות עסקית של שנחאי בסין. 

לצד הסחר הגובר עם סין, אנו עדים ליותר ויותר מקרים בשנים האחרונות של סכסוכים מסחריים בין חברות ישראליות וסיניות. במרבית המקרים הצדדים לא מצליחים לפתור את הסכסוך ופונים לטיפול משפטי שמתבצע לרוב תחת הכללים של מערכת המשפט הסינית או שבוחרים לוותר על ההליך וסופגים את הנזק הכלכלי לחברה. הליך בוררות יכול להיות פתרון טוב ונוח לשני הצדדים המעוניינים להגיע לפשרה ופתרון הסכסוך.

לאור הדברים, נערכה פגישה בין ו-Zang Zhongming, סגן מנהל המוסד לבוררות בינלאומית בשנחאי ליו"ר הוועדה המנהלת של המוסד לבוררות עסקית וחבר נשיאות לשכת המסחר, עו"ד מנשה כהן ועו"ד חנן זלינגר, חבר במוסד לבוררות עסקית. 

במהלך הפגישה שוחחו הצדדים על אפשרויות לשיתוף פעולה בין שני מוסדות הבוררות במטרה לאפשר לחברות ישראליות וסיניות לפנות להליך בוררות עסקית מוסדר במקרה של סכסוכים מסחריים בין הצדדים ולחסוך הליך משפטי ארוך ומסורבל הגורר עמו גם עלויות גבוהות.

המוסד לבוררות בשנחאי הוקם בשנת 1995 ומאז טיפל באלפי סכסוכים מסחריים ביניהם סכסוכים מקומיים בין חברות סיניות וכן סכסוכים בינלאומיים. שנחאי כאמור היא הבירה העסקית החשובה בסין. 

 

 

למידע נוסף בתחום זה