מר ניל אימפריאל | שגריר הפיליפינים בישראל | סחר בינלאומי | חדשות ועדכונים | 27/03/2017

אילו הזדמנויות מציעה לכם אחת הכלכלות הצומחות בדרום-מזרח אסיה?

במסגרת פרויקט הכנת מידעון עסקי מיוחד לחברי הלשכה על כלכלת הפיליפינים, ביקשנו מהשגריר בישראל, מר ניל אימפריאל, שיפנה לקהילת העסקים בישראל ויספר על השינויים הכלכליים, ההזדמנויות העסקיות והאפשרויות המוצעות לאנשי עסקים ישראלים במדינה הצומחת בדרום-מזרח אסיה. 

 להלן תרגום דברי השגריר ניל אימפריאל -  

 

כלכלת הפיליפינים עברה כברת דרך ארוכה ממצב של דשדוש וצעידה מאחורי כלכלות אסיה והפכה לאחת מהכלכלות הצומחות ביותר בעולם בשמונה השנים האחרונות. כלכלת הפיליפינים ממשיכה להציג נתונים מאקרו כלכליים טובים, גידול בהיקף ההשקעות הזרות, שיעורי יצוא גבוהים וצריכה מקומית גדלה, שנתמכים על ידי רפורמות כלכליות וממשל טוב.

 

צמיחה כלכלית יציבה – הפיליפינים ממשיכה להיות אחת מהכלכלות הצומחות במהירות באסיה עם שיעור צמיחה של 6.8% בשנת 2016 בהשוואה ל5.9% בשנת 2015. בחמשת השנים האחרונות, כלכלת הפיליפינים המשיכה לצמוח כתוצאה מזרימה חזקה של השקעות זרות ישירות. בשנת 2016, היקף ההשקעות הזרות הגיע לשיא של 7.93 מיליארד דולר, שמשקף עלייה של 40.7% מנתוני 2015 של 5.64 מיליארד דולר. מועצת ההשקעות של הפיליפינים פרסמה תחזית צמיחה של 13.7% בהיקף ההשקעות הזרות והמקומיות לשנת 2017.

 

רובע העסקים בעיר מנילה, בירת הפיליפינים המטרופולין השני בגודלו במדינה שבו מתגוררים 1.6 תושבים. 

 

תחרותיות גלובלית – הפיליפינים מדורגת במקום ה-57 מתוך 138 מדינות במדד התחרותיות - Global Competitiveness Index של הWorld Economic Forum ובמדד ה- World Competitiveness Yearbook  דורגה במקום ה-42 מתוך 60 מדינות. בשנת 2015 הפיליפינים קפצה 13 מקומות למעלה מדד הקלות לעשיית עסקים של הבנק העולמי, מהמקום ה-108 למקום ה-95. מבחינת חופש כלכלי, הפיליפינים דורגה בשנת 2014 במקום ה-51 מתוך 152 מדינות במדד הEconomic Freedom של Fraser Institute ובמדד Economic Freedom Index לשנת 2015, קפצה 13 מקומות ודורגה במקום ה-76 מתוך 178 מדינות. 

 

שלושת סוכנויות דירוג האשראי הבינלאומיות הגדולות -סטנדרד אנד פורס (BBB Stable), דירוג פיצ' (BBB positive) ודירוג מודי'ס (BAA2 stable) דירגו את הפיליפינים כדירוג להשקעה.  

 

הזדמנויות - הפיליפינים ממוקמת בלב האיחוד הכלכלי של מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN), שזהו שוק צומח של 600 מיליון תושבים מעשר מדינות שונות וכלכלות צומחות כמו תאילנד, אינדונזיה, וייטנאם, מיאנמר ועוד. במהלך שנת 2015 כלכלת הפיליפינים התמזגה באופן מלא לתוך גוש הסחר של ASEAN, תוך תהליך של הורדת מכסים וחסמי סחר ובכך נהפכה לשער כניסה נוח לחברות ישראליות למדינות דרום-מזרח אסיה.

מבחינת המיקום הגיאוגרפי, הפיליפינים ממוקמת בצומת ראשית של נתיבי תחבורה ימיים ואוויריים.   

 

הפיליפינים היא המדינה דוברת האנגלית השלישית בגודלה עם כוח עבודה המוערך בכ-40 מיליון אנשים. שכר העבודה של עובדים מקצועיים ודוברי אנגלית הוא מהנמוכים בעולם. כתוצאה מכך, תעשיית טכנולוגיות המידע (IT) וניהול תהליכים עסקיים (IT-BPM), כעת ענף המוערך בכ-25 מיליארד דולר, נהפכו לאחת התעשיות המובילות והתחרויות בעולם, גם בהשוואה לסין ולהודו. 

 

הפיליפינים מציעה אפשרויות בלתי מוגבלות ותמריצים כלכליים למשקיעים זרים הכוללים הטבות מס, יבוא פטור ממכס של מוצרים וחומרים תעשייתיים מסוימים, המיועדים בעיקר לצרכי אזורי תעשייה ואזורים כלכליים מיוחדים (73 מוקדי תעשייה, 243 מרכזי הייטק, 21 אזורים תעשייה חקלאיים, 19 אזורים תיירותיים ו2 מוקדי תיירות רפואית).  

 

אני מזמין אתכם לגלות את הפיליפינים כיעד השקעה מרכזי (hub) וחדש במזרח הרחוק עבור אנשי עסקים ישראלים וחברות וכן להצטרף אלינו לבניית שותפות חזקה בין אנשי עסקים בישראל ובפיליפינים.  

 

*תרגום ועריכת הכתבה נעשה על ידי נטע שרמיסטר, מתרגמת השגרירות, בסיוע של תומר היווי מהאגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר.   

 

לכתבה המקורית בשפה האנגלית - לחץ כאן       

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.