מביאים את אפריקה לישראל: נשיא זמביה בביקור היסטורי בלשכת המסחר

כחלק מהמגמה לקידום יחסי המסחר עם אפריקה ובהמשך לביקורו האחרון של רה"מ בארבע מדינות אפריקה, בסוף השבוע האחרון קיים איגוד לשכות המסחר, בשיתוף עם מכון הייצוא, משרד הכלכלה ולשכת המסחר ישראל-אפריקה, את פורום העסקים הראשון בין ישראל לזמביה במתכונת שולחן עגול עם משלחת חברות הסקטור הפרטי מזמביה, בתחומי החקלאות, אנרגיה, תשתיות, בריאות ותיירות, במטרה להציג בפניהם טכנולוגיות וחברות ישראליות בתחומים הרלוונטיים עבורם.

את המשלחת כיבד בנוכחותו נשיא זמביה, מר אדגר לונגו (Edgar Chagwa Lungu), אשר היה מלווה בפמליית שרים בכירה וכן משלחת עסקית של לשכת המסחר והתעשייה של זמביה. זהו ביקורו המדיני הראשון של הנשיא בישראל.


במסגרת האירוע חתם מר אריה זייף, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, על MOU, הסכם שיתוף פעולה בין איגוד לשכות המסחר בישראל למקבילו בזמביה, למען קידום המגזר העסקי בשתי המדינות, לעידוד השקעות, לפתח ולהגביר את הסחר בין שתי המדינות.


נשיא זמביה, מר אדגר לונגו, הביע את התרגשותו מהביקור בישראל והודה ללשכת המסחר על קיום הפורום. "אני שמח לראות מספר כה רב של חברות שמעוניינות לקיים יחסי סחר עמנו, והפורום הזה הוא פתח לאירועים נוספים שיבואו בעתיד". בנאומו הבטיח כי ממשלת זמביה תסייע בקידום נושאי סחר והשקעות בין שתי המדינות וכי השאיפה של ממשלת זמביה היא ליצור עסקים ולהביא לשיתוף פעולה פורה עם ישראל. "ראש ממשלת ישראל אמר לי בפגישה איתו 'Bring Israel to Africa', אבל אני אומר לכן, החברות הישראליות, 'Bring Africa to Israel' ", אמר לונגו.


אריה זייף אמר באירוע כי "ההסכם בין המדינות הינו צעד חשוב לפיתוח יחסי הסחר ביניהן. אנחנו באיגוד לשכות המסחר נשמח מאוד לחלוק את הידע והסחר שלנו עם זמביה ולראות כיצד שתי המדינות תוכלנה למנף את שיתוף הפעולה המבורך הזה לטובת שני הצדדים".


בסיום המפגש, העניק אריה זייף לנשיא לונגו שי – כד חימר ליין עם הטבעת כסף של גפנים.

 קרדיט צילום: שלומי מזרחי

למידע נוסף בתחום זה