משלחת בכירה של אנשי ממשל ממולדובה בביקור רשמי בישראל

משלחת של נציגי משרד העבודה, הרווחה ורשות התעסוקה, בראשות סגנית שר העבודה והרווחה הגב' Raisa SCAI ומר Sergiu Harea, נשיא איגוד לשכת המסחר הלאומית של מולדובה, קיימה ביקור רשמי בישראל, במסגרתו השתתפו חברי המשלחת בסמינר לימודי בנושא העסקת מהגרים בישראל.

במהלך הביקור התארחה המשלחת באיגוד לשכות המסחר ונפגשה עם הנשיא עו"ד אוריאל לין, מר זאב לביא, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים, גב' ישראל מני, סמנכ"לית כלכלה ו מר דן כרמלי, המשנה למנכ"ל.

במהלך הפגישה קיימו שני הצדדים דיונים בנושא מדיניות ישראל בהקשר של שילוב מהגרי עבודה בקהילה המקומית, לימוד השפה והטמעתם בחברה, הקפדה על דיני עבודה ורווחה וכן תפקידם של המגזר הפרטי, האקדמיה וארגונים לא ממשלתיים באספקת שירותים לאותם מהגרים.

בעקבות הביקור הודקו הקשרים עם בין שתי הלשכות, סוכם על חילופי משלחות עסקיות בין שתי הלשכות, ועל רצונה של ממשלת מולדובה ליישם את ההסכם בין המדינות בדבר העסקה זמנית של אזרחי מולדובה בישראל.

כלכלת מולדובה מסתמכת במידה רבה על ענף החקלאות, כגון: גידול דגנים, סלק סוכר, חמניות, תפוחי אדמה, ירקות ופירות יער. המדינה מייבאת כמעט את כל אספקת האנרגיה שלה מרוסיה ואוקראינה. ממשלת מולדובה זקוקה לטכנולוגיות ישראליות בתחומי ההייטק, המים, ההשקיה והדישון לחקלאות.

אנו מזמינים חברי לשכה המתעניינים בסחר עם מולדובה בתחומי המזון, ייצוא טכנולוגיות ובפרויקטים להשקעה במדינה, לפנות ללימור שומאכר, מנהלת פיתוח עסקי וקשרי חוץ עם מדינות מזרח אירופה ואמל"ט בכתובת המייל. limors@chamber.org.il

למידע נוסף בתחום זה