פתיחת לשכת מסחר ישראל-ארמניה

אנו מבקשים לעדכן את חברי הלשכה בדבר פתיחת לשכת מסחר ישראל-ארמניה. הלשכה תעסוק בפיתוח יחסי הסחר בין ישראל לארמניה, מתן מידע על הזדמנויות עסקיות וסיוע לאנשי עסקים המבקרים בארמניה בסיוע לשכת האחות ארמניה-ישראל.

בראשות הלשכה עומדים:

  1. עו"ד צבי קן - יו"ר
  2. מר סורן שחנזריאן - סגן יו"ר

 

ארמניה היא מדינה קטנה המונה כ- 3 מיליון תושבים, בשטח הדומה לשטחה של מדינת ישראל.  בשל הדמיון הרב בין המדינות בשורה של פרמטרים, אין מתאימה מישראל לסייע בהתפתחותה של המדינה, שמהווה אי של דמוקרטיה באזור ומשמשת שער לרוסיה, כל שכן לאחר כניסתו לתוקף של הסכם הסחר החופשי יורו אסיה שארמניה כלולה בו.

חברות ישראליות אשר יש להן סחר עם רוסיה יכולות ליהנות מההסכם הנ"ל, על ידי העברת חלק מהייצור לארמניה, ויצוא לרוסיה לאחר גמר היצור הסופי. כמו כן, חברות ישראליות הפועלות בגיאורגיה שגובלת עם ארמניה, יכולות להקים סניפים בארמניה ולהיכנס לשוק המקומי, הרוסי והקזחי.

כ-35% מהאוכלוסייה עוסקת בחקלאות וכ- 14% בבנייה, ולכן היא מתאימה להשקעות חקלאיות וטכנולוגיות חקלאיות אותן היא יכולה לייבא מישראל.

בנוסף, ענף ההייטק בארמניה נמצא בהתפתחות, ולכן חברות הייטק ישראליות בעלות ידע וניסיון רב, יכולות לסייע ולפתוח שם מתקני ייצור. 

אזרחים ישראלים המבקרים בארמניה אינם נדרשים להנפיק אשרת תייר מראש, ההליך נעשה בקלות בעת ההגעה לשדה התעופה בעיר הבירה יריוואן, בעלות של כ- 6 דולר לאשרה.

 

לשכות המסחר ישראל-ארמניה וארמניה-ישראל ישמחו לסייע, ללא תמורה, לחברי איגוד לשכות המסחר שיחליטו לקיים ביקור עסקי בארמניה. הסיוע כולל פגישה בשדה התעופה, הסעה למלון, המלצות על מלון מתאים או סיוע בהזמנת מלון וכן עזרה בתאום פגישות, במידת היכולת. 

למידע נוסף ויצירת קשר עם לשכת המסחר ישראל-ארמניה, יש למלא את הטופס שלהלן.

*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה