הודו: מבט על שוק האנרגיה, תחבורה וערים חכמות - הזדמנויות לחברות ישראליות

השבוע קיימנו שולחן עגול עם מר Sanjay Kumar מנכ"ל קבוצת Karrat מניו דלהי העוסקת בניהול פרויקטים בתחום התשתיות, בשיתוף עם לשכת המסחר ישראל-אסיה ולשכת המסחר ישראל-הודו. במסגרת המפגש נתן מר Kumar פרזנטציה מרתקת על המגמות בתחום האנרגיה והתשתיות כיום בהודו ודיבר על הזדמנויות לחברות ישראליות בשוק ההודי.

להלן מספר תובנות מהמפגש. 

מר Kumar זיהה מספר תחומי מפתח בהודו הרלוונטיים לטכנולוגיות ופתרונות מישראל שהם תחבורה, אנרגיה וערים חכמות. בתחום התחבורה ציין שיש כיום מאמצים להקמת אלפי קילומטרים של מסילות רכבת ברחבי הודו שמטרתם לאפשר לאזרחים ולסחורות לנוע ביתר קלות במדינת הענק. עניין זה יוצר צורך בהטמעה של טכנולוגיות תקשורת (סיגנלים) ופתרונות בתחום הבטיחות, ביטחון ויעילות וכן הזדמנות לחברות ישראליות להשתלב המספר רב של מכרזים הנוגעים לתחום.

בתחום האנרגיה ציין שרכס ההימלאיה בצפון הודו וכן בנפאל טומן בחובו פוטנציאל רב ולא ממומש של אנרגיה הידרואלקטרית המוערך לדבריו בלמעלה מ 40,000 מגה וואט. הפוטנציאל הרב והלא ממומש וכן הפרויקטים והתקציבים המיועדים לכך, מהווים גם כן הזדמנות בתחומים הנוגעים לבקרה, חיזוי ומניעת תקלות ועוד. נוסף על כך, ציין שקיימת תכנית לאומית להגביר את צריכת האנרגיה הפרטית בהודו (כיום צריכת האנרגיה לנפש עומדת על שביעית מהצריכה בישראל!) עם יעדים מוגדרים לשנים 2020, 2030 ושרכס ההימלאיה מהווה מקור אנרגטי חשוב להשגת מטרה זו. 

בנושא ערים חכמות, ציין שלאחרונה נבחרו 100 ערים ברחבי הודו לפרויקט ערים חכמות שיכלול מכרזים רבים בתחום היעילות האנרגטית, מצלמות ואמצעי ביטחון, אספקת מים נקיים, טיפול בשפכים וכן הלאה.

מר Sanjay Kumar, שותף ומנהל בקבוצת Karaat, בשולחן עגול עם חברות ישראליות 

  

מר Kumar דיבר על הקושי של חברות ישראליות עם פתרונות טובים ומתקדמים, להצליח בשוק ההודי. לדבריו "השוק ההודי מוכן לטכנולוגיות ישראליות אך עדיין לא מוכן לחברות אינדיבידואליות" ולכן יש צורך בשותף מקומי שיסייע ב"ניווט" במסלולי הבירוקרטיה ההודית ובהשגת האישורים והמימון הדרושים לפרויקטים בתחומים אלו. לסיכום אמר שהודו טומנת בחובה הזדמנויות רבות להשתלבות של חברות ישראליות בפרויקטי ענק המתוכננים לשנים הבאות.

 

 

חברי לשכה המתעניינים בתחומים אלו מוזמנים לפנות לאגף לקשרים בינלאומיים בכתובת המייל

Tomerh@chamber.org.il             

למידע נוסף בתחום זה