בכירים בזרועות הביטחון בניגריה מציגים אפשרויות לשיתופי פעולה עם ישראל בתחום הסייבר והגנת המולדת

לאחרונה קיימנו מפגש ייחודי ומעניין בין משלחת בכירים מזרועות הביטחון ואכיפת החוק של ניגריה לבין חברות מובילות בישראל בתחום הHLS והסייבר. המשלחת מניגריה הגיעה לישראל מתוך צורך ממשי של זרועות הביטחון ואכיפת החוק בפתרונות ומוצרים שיסייעו להם בהתמודדות מול איומי הטרור והשפעותיהם במדינת הענק.

במפגש נכחו סגן מפכ"ל המשטרה של ניגריה, מר HABILA JOSHAK, יועץ מיוחד לממשלה לענייני ביטחון, IMAM ABU BAKAR, מפקדים בכירים בחילות הים והיבשה ונציגים נוספים. מהצד הישראלי נכחו חברות מובילות בתחום ההגנה הפיזית (מיגון, בקרה והתראה), הסייבר והמודיעין. האירוע אורגן בשיתוף פעולה עם שגרירות ישראל בניגריה ולשכת המסחר ישראל-אפריקה. 

המשלחת מניגריה הגיעה לביקור עבודה בישראל מתוך צורך ממשי של זרועות הביטחון ואכיפת החוק בפתרונות ומוצרים שיסייעו להם בהתמודדות מול איומי הטרור והשפעותיהם במדינת הענק. בעשור האחרון, ארגון הטרור בוקו חראם, הביא למותם של אלפי אזרחים חפים מפשע ואנשי כוחות הביטחון (בשנת 2014 לבדה נהרגו למעלה מ6,000 אזרחים בסדרה של מתקפות טרור אכזריות בניגריה) וכן לעקירתם של עשרות אלפי תושבים שהפכו פליטים ונמלטו מאזורי הקרבות.   

 

סגן מפכ"ל המשטרה סיפר לנוכחים על הצורך באמצעים להגנה מיידית על תשתיות קריטיות כמו צינורות הנפט ותשתיות המים, שלא אחת משמשים יעד לפגיעה מצד ארגוני טרור כ"בוקו חראם". כמו כן, ציין שהגודל הגיאוגרפי העצום של ניגריה (פי 40 משטחה של ישראל, מדורגת כמדינה ה-32 בגודלה בעולם) משמש קרקע פוריה לארגוני הטרור ומקשה על הרשויות באיתור קני הטרור ובמיגורם. בהקשר הזה העלה את הצורך בפתרונות GPS ותקשורת לווינית מצד חברות ישראליות.

מעבר לכך, ציין את הצורך בשיפוץ ובינוי מחדש של בסיסי צבא ותחנות משטרה בצפון מזרח המדינה שחלקם נהרסו כליל במתקפות של ארגוני הטרור, וכן במוצרים כמו אוהלים, ציוד עזרה ראשונה, מזון יבש (מנות קרב) ומוצרים נוספים בתחום הסיוע ההומניטארי.

הקצין הבכיר בחיל הים ציין את הצורך באמצעי בקרה על ספינות ובסיסי חיל הים מפני פגיעות ונזקים שנגרמים על ידי "טרור תת-ימי" לדבריו.   

במהלך המפגש הציגו החברות הישראליות את הפתרונות והמוצרים השונים בפני חברי המשלחת, שהביעו עניין רב. לאחר מכן התקיים דיון ער ומעניין בין הצדדים במסגרת שולחן עגול, במהלכו שאלו נציגי המשלחת שאלות ממוקדות וחלקו מידע מעניין נוסף עם הנוכחים. 

לסיום נציין שבשנת 2015 נבחרה ממשלה חדשה בניגריה ששמה דגש על החזרת הביטחון לתושבי המדינה ומאבק בגורמי הטרור. שינוי זה מהווה הזדמנות לחברות ישראליות ליצור קשרים עסקיים עם חברות וגורמי ממשל במדינה.


להלן מידע נוסף וקישור לכתבות מעניינות באדיבות שגרירות ישראל בניגריה:

לכתבה קצרה בנושא צרכי הסייבר בניגריה - לחץ כאן 

לכתבה בנושא שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לניגריה - לחץ כאן 

 

חברי הלשכה המעוניינים ביצירת קשרים ובשיתופי פעולה עם השוק הניגרי מוזמנים לפנות בדוא"ל: Tomerh@chamber.org.il

 

 

 

למידע נוסף בתחום זה