משלחת של תעשיינים ואנשי עסקים מקפריסין בביקור בישראל

היקף הסחר בין ישראל לקפריסין בשנת 2015 עמד על כ-766 מיליון דולר מתוך כך היקף הייבוא מקפריסין לישראל הסתכם ב-348 מיליון דולר, ואילו היקף הייצוא מישראל לקפריסין עמד על כ-418 מיליון דולר. נשיא איגוד לשכות המסחר: איחוד כלכלת ישראל עם קפריסין יתרום להחזרת הון חופשי ממס לישראל.

משלחת המונה 20 חברות מלשכת המסחר והתעשייה של לימסול שבקפריסין, בראשות נשיאה, קוסטאס גלטריאוטיס (Costas Galatariotis), התארחה היום בלשכת המסחר תל-אביב והמרכז.

במשלחת אנשי עסקים קפריסאים שהגיעו לפגישות B2B עם מקביליהם הישראלים במטרה לחזק את קשרי המסחר של ישראל עם קפריסין, בתחומי התיירות הרפואית, המזון, הטכנולוגיה, התרופות, עריכת הדין ועוד.

במסגרת קבלת הפנים שנערכה הבוקר לכבוד המשלחת, אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין: "ראוי לפעול לגיוון היקף הסחר ולשדרוג יחסי הכלכלה של ישראל עם קפריסין באמצעות איחודן לכלכלה אחת. משמעות הדבר היא שכל אזרח שהוא תושב קפריסין, יהיה חופשי להיכנס לישראל, לגור בה, לבנות ולבצע עסקים וכך באשר לאזרחי ותושבי ישראל בבואם לקפריסין. כיום ישראלים רבים משקיעים אנרגיות עסקיות בביסוס עסקים בחו"ל, ובהרבה מקרים תוך ניתוק זיקת התושבות לישראל. בחלק מהמקרים זה נעשה מחמת רמת המיסוי הגבוהה בארץ. אנרגיות עסקיות אלה, אם ינותבו לקפריסין, יחזקו את המעמד האסטרטגי של ישראל באזור, יעניקו תנופה נוספת לשתי הכלכלות, וגם ישמרו על קשר טוב יותר של ישראלים לארץ. ללא ספק צפויה גם החזרת הון חופשי ממס לישראל".

נשיא לשכת המסחר והתעשייה של לימסול, קוסטאס גלטריאוטיס (Costas Galatariotis), אמר כי הוא "תומך ברעיון שילוב הכלכלות של ישראל וקפריסין, ומאמין שככל שיחסי המגזר העסקי בין המדינות מתהדקים רעיון זה הולך ונעשה מציאותי יותר". הוא הוסיף כי "הדמיון בין ישראל לקפריסין הוא רב, לא רק בתחום הכלכלי אלא גם מבחינה תרבותית, חברתית וגיאו-פוליטית, מדובר בשתי מדינות שמתפתחות בנתיבים דומים".

שגרירת קפריסין בישראל, סלינה שמבוס (H.E Thessalia Salina Shambos), ציינה כי "היחסים בין שתי המדינות היו ועודם חזקים, אך תמיד יש מקום להרחיב את הקשר האסטרטגי. ברצוננו להראות לישראלים שקפריסין היא יותר מיעד תיירותי בלבד, ישנו דמיון גדול בין שתי המדינות, ולכן המחשבה על איחוד כלכלותיהן הגיונית ויכולה להועיל לשני הצדדים".

נתונים: מן הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי היקף הסחר בין ישראל לקפריסין בשנת 2015 עמד על כ-767.8 מיליון דולר. מתוך כך היקף היבוא מקפריסין לישראל הסתכם ב-349 מיליון דולרים, ואילו היקף היצוא מישראל לקפריסין עמד על כ-418 מיליון דולרים. עיקר היבוא מקפריסין לישראל מתמקד במוצרים מינרליים (46%) כגון גז טבעי ודלקים, וכן במגוון מוצרים נוספים (24%) כגון מברשות, תחבושות, לוחות וכדומה. עיקר היצוא מישראל לקפריסין מתמקד בכימיקלים (80%) לתעשיות, תרופות ותמרוקים.

 

למידע נוסף בתחום זה