הושלם המשא ומתן להסכם סחר חופשי עם פנמה

מעוניינים לעשות עסקים עם פנמה? ממשרד הכלכלה נמסר כי הושלם המשא ומתן עם פנמה להסכם סחר חופשי. משלחת מישראל בראשות מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה קיימה בחודש שעבר בפנמה סיטי את הסבב הרביעי במו"מ על הסכם סחר חופשי בין המדינות והצליחה להשלים אותו.

ההסכם, הכולל גם פרק בתחום השירותים, יהווה מקפצה נוספת עבור חברות ישראליות בתחומי השירותים (תחום המהווה כ-30% מכלל היצוא הישראלי) שיוכלו להשתלב בפעילות המדינה, בדגש על תוכנה, תקשורת, אבטחת מידע, הנדסה ומו"פ ובכך יאפשר מימוש הפוטנציאל הטמון בשוק זה ובשווקים שבסביבתו.

המו"מ התקיים במסגרת מדיניות משרד הכלכלה להרחיב את היצוא מישראל לשווקים חדשים, וכחלק ממדיניות הממשלה המעוגנת בהחלטת הממשלה ממאי 2013, להידוק היחסים עם אמריקה הלטינית (אמל"ט).

הסכמי סחר חופשי מהווים מסגרת תשתיתית משמעותית עבור היצוא הישראלי. כיום, כ- 65% מהיצוא הישראלי מופנה למדינות עמן יש לישראל הסכם סחר חופשי המקנה ליצואנים, בין היתר, הטבות מכסיות ויתרון תחרותי. מינהל סחר חוץ ממשיך לפעול לטובת היצואנים ע"י הבטחת התחרותיות של מוצריהם ויצירת גישה נוחה יותר לשווקים חדשים וזאת תוך חתירה להסרת חסמי הסחר השונים בהם הם נתקלים בעת היצוא לשווקים אלו.

נכון להיום, נהנית התעשייה בישראל מיתרון תחרותי באמריקה הלטינית ביצוא לגוש המרקוסור, הכולל את ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי מתוקף היותה המדינה היחידה מחוץ לאמריקה הלטינית, לה הסכם סחר חופשי בתוקף מול גוש חשוב זה. בנוסף, לישראל הסכם בתוקף עם מקסיקו ולפני כשנתיים נחתם הסכם הסחר החופשי עם קולומביה העתיד להיכנס לתוקף בשנה הקרובה.

למידע נוסף לחצו לאתר משרד הכלכלה

חברי לשכה המעוניינים לקבל מידע נוסף על השוק בפנמה, מתבקשים למלא את הטופס להלן.

*
*
*
*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה