סבב השיחות השני במו"מ על הסכם סחר חופשי בין מדינת ישראל והרפובליקה של פנמה

משרד הכלכלה שמח להביא לידיעתכם כי משלחת מקצועית מישראל, בראשות נציגי המינהל לסחר חוץ , תצא לפנמה בשבוע הראשון של חודש מרץ, לקיים את סבב השיחות השני במו"מ על הסכם סחר חופשי בין מדינת ישראל והרפובליקה של פנמה.
פנמה חתמה בשנים האחרונות על הסכמי סחר חופשי עם מדינות רבות, בהן ארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה, מדינות אפט"א, סינגפור, טאיוואן, מקסיקו, קולומביה, צ'ילה ופרו. הסכם סחר חופשי עם פנמה ישווה את מעמדה של ישראל, בהיבטים הנוגעים להטבות בסחר, למדינות אלה.

ההסכם, שיכלול גם פרק בתחום השירותים, יהווה מקפצה נוספת עבור חברות ישראליות בתחומי השירותים שיוכלו להשתלב בפעילות המדינה - בדגש על תוכנה, תקשורת, אבטחת מידע, הנדסה ומו"פ, כמו גם כמובן בתחומים האחרים – ובכך לאפשר מימוש הפוטנציאל הטמון בשוק זה ובשווקים שבסביבתו.

המו"מ מתקיים במסגרת מדיניות המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה להרחיב את היצוא מישראל לשווקים חדשים, וכחלק ממדיניות הממשלה להידוק היחסים עם אמריקה הלטינית. נכון להיום נהנית התעשייה בישראל מיתרון תחרותי ביצוא לגוש המרקוסור (הכולל את ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי) מתוקף היותה המדינה היחידה מחוץ לאמריקה הלטינית לה הסכם סחר חופשי בתוקף מול גוש חשוב זה.

בנוסף, השנה אמור להיכנס לתוקף הסכם הסחר החופשי שנחתם עם קולומביה. להידוק היחסים הכלכליים עם פנמה חשיבות הן בפתיחת שווקים חדשים עבור התעשייה הישראלית והן בחיזוק מעמדה של ישראל באמריקה הלטינית.
כחלק מהתארגנותנו למשא ומתן, ובכדי לוודא שהאינטרסים שלך כיצואן/נית פעיל/ה ו/או פוטנציאלי/ת לפנמה יישמרו ככל שניתן, אנא העבר/י אלינו באי-מייל חוזר (לפי הפרטים מטה) את פרטי המכס שאת/ה מייצא/ת לפנמה ו/או היית מעוניין/נת לייצא לפנמה (ברמת פירוט של 8 ספרות כפי שהן בכניסה לפנמה), גם אם המכס עליהם הוא כיום 0.


אסתי איילון קובו (esti.ayalonkovo@economy.gov.il)
ויפעת אלון פרל (yifata@economy.gov.il)
למידע נוסף בתחום זה