משלחת עסקית מסין ממחוז גואנדונג המרכזי בתעשיית ההיי-טק והתעשייה הסינית בכללותה

איגוד לשכות המסחר אירח (18.11.13) משלחת עסקית מסין ממחוז גואנדונג, של כ 30 אנשי עסקים, תעשיינים וחברות סחר סיניות במגוון סקטורים: מוצרי חשמל לבית ואלקטרוניקה, בנייה, ריהוט, תאורה ועיצוב הבית, כלי בית, מתנות ואביזרים למטבח ולאמבטיה, טקסטיל, הלבשה, הנעלה ומוצרי עור, צעצועים ועוד. מדובר במחוז מרכזי בתעשיית ההיי-טק והתעשייה הסינית בכללותה.

הביקור נעשה בעקבות החתימה על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין ממשלת ישראל לבין ממשלת פרובינציית גואנדונג שבדרום סין מאפריל השנה. (ההסכם נחתם במעמד שר הכלכלה, נפתלי בנט וסגן מושל הפרובינציה הסינית, מר צ'ן יונסיאן)

כלכלת גוואנדונג נחשבת לגדולה יותר מזו של הונג-קונג, טייוואן וסינגפור. סך התמ"ג של הפרובינציה הסתכם ב-2012 ב-900 מיליארד דולר בקירוב.

בראש המשלחת יעמוד סמנכ"ל משרד הסחר של מחוז גואנדונג בדרום סין, Mr. Ma Hua אשר אחראי על כל נושאי הרגולציה, ממשל ופיתוח הסחר הבינלאומי של המחוז.

מדובר בהזדמנות מצוינת עבור יבואנים, מפיצים, רשתות שיווק, חברות סחר, אנשי עסקים ותעשייה לפגוש את ספקים ויצרנים סיניים בישראל.

הביקור נעשה בעקבות החתימה על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין ממשלת ישראל לבין ממשלת פרובינציית גואנדונג שבדרום סין מאפריל השנה. (ההסכם נחתם במעמד שר הכלכלה, נפתלי בנט וסגן מושל הפרובינציה הסינית, מר צ'ן יונסיאן) . ההסכם הינו תולדה של פעילויות מאומצת של הנספחות המסחרית לקדם שיתופי פעולה טכנולוגיים, מסחריים, ושיתופי פעולה בהשקעות ונועד לאפשר לשתי הממשלות לעודד פעילות מו"פ תעשייתי משותפת לחברות מגואנגדונג וישראל באמצעות הענקת תמיכה כספית ישירה לחברות בהיקף שווה ערך לסכום של עד 50% מעלויות המו"פ. יישום ההסכם בישראל יתבצע על ידי משרד המדען הראשי במשרד הכלכלה, ובצד הסיני על ידי המחלקה למדע ולטכנולוגיה של ממשלת פרובינציית גואנגדונג. יש לציין כי במהלך שנת 2013 מתכננת ממשלת סין להוציא לפי הערכות 220 מיליארד דולר על מחקר ופיתוח (לעומת 160 מיליארד דולר ב-2012).

נתוני סחר בילטראלי עם פרובינציית גואנגדונג: היצוא של ישראל לפרובינציה בשנת 2012 עמד על כ- 600 מיליון דולר בעוד שהיבוא מהפרובינציה עמד על כמיליארד וחצי דולר.
מרבית היבוא לישראל המגיע מדרום סין מיוצר בפרובינציית גואנגדונג והוא כולל מגוון גדול של מוצרים עתירי ידע ומסורתיים כגון: ביגוד ואביזרי לבוש, מיזוג אוויר, מוצרי פורצלן, רהיטים ואביזרים לרהיטים, טלוויזיות ומכשירי חשמל אחרים, ציוד אלקטרוניקה ומחשבים וכדומה. מוצרים המיוצאים מישראל כוללים, ציוד אלקטרוני, חומרה, רכיבי תקשורת ומכונות התומכות בתהליכי יצור, רכיבים אלקטרוניים, יהלומים וכימיקלים ועוד.

למידע נוסף בתחום זה