משלחת עסקית מאתיופיה בפגישות עם חברות ישראליות

משלחת חברות מאתיופיה הגיעה לישראל במטרה לקדם עסקים ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות. חברי המשלחת השתתפו בסמינר שנערך במיוחד עבורם במסגרתו קיבלו מידע על הכלכלה הישראלית וקיימו פגישות אישיות עם חברות ישראליות, אשר לקחו חלק בסמינר.

ביום שני ה- 18 במרץ התארחו בלשכת המסחר ת"א והמרכז אנשי עסקים מאתיופיה מ- 10 חברות בתחומים כגון: רכב, חקלאות, קוסמטיקה, פרסום וקד"מ, מלט יין, חשמל ואלקטרוניקה ועוד. חברי המשלחת השתתפו בסמינר בנושא סחר ונפגשו עם חברות ישראליות.

יונתן פלד, מנהל מחלקה כלכלית 1 במשרד החוץ ציין כי מאז שנת 1992 ופיתוח היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ואתיופיה, חל גידול ביחסי הסחר בין המדינות. כיום ישראל הינה יבואנית זרעי סומסום השנייה בגודלה מאתיופיה בעולם.

אלי אבידר, נשיא לשכת המסחר ישראל – אפריקה הציג את אתיופיה כברירה הטבעית של חברות ישראליות בניהול קשרי מסחר עם אפריקה. "אתיופיה רושמת צמיחה שנתית מרשימה העומדת על 7%."

אפרת כהן, מהמחלקה הכלכלית במכון היצוא הציגה בקצרה סקירה על כלכלת ישראל ויחסי הסחר בין ישראל ואתיופיה. לדבריה אתיופיה הינה היצואנית המובילה לישראל בקרב מדינות אפריקה, כאשר עיקר היצוא הינו על זרעי סומסום וקפה.

את הסמינר חתם דניאל בן יהודה ממייסדי חברת DevTech ,חברת בת של פרוייקט היזמות של אוניברסיטת ת"א המתמחה בחדשנות ופיתוח בינלאומי. דניאל הציג בפני המשתתפים את התקדמותה של הטכנולוגיה הישראלית. הציג את ישראל כצינור טכנולוגי מתקדם הפורץ דרך בתחומי הטכנולוגיה בהיי טק, חקלאות, אנרגיה מתחדשת, מים, חינוך והוראה וטכנולוגיות נוספות. בנוסף,הציג מבחר גדול של פריצות דרך טכנולוגיות של חברות ישראליות בסקטורים השונים.

למידע נוסף בתחום זה