בין סין להודו מדינה קטנה עם הזדמנויות גדולות: שגריר נפאל בישראל קורא לכם לעשות עסקים עם נפאל

ביום חמישי ה- 28 בפברואר נערך בלשכת המסחר ת"א והמרכז סמינר עסקי בנושא הזדמנויות עסקיות בנפאל בהשתתפות שגריר נפאל בישראל: "נפאל הינה מדינה עשירה במקורות מים, מינרלים וצמחים. חברות ישראליות מוזמנות ליהנות ממגוון הזדמנויות בתחום האנרגיה ההידראולית, חקלאות, שטיחים ומוצרים בעבודת יד, קפה ותה ועוד."

נפאל הינה מדינה קטנה בדרום אסיה הממוקמת בין סין מצפון והודו מדרום. לדברי השגריר עסקים עם נפאל פותחים פתח לא רק ל- 30 מיליון צרכנים נפאליים אלא גם נגישים ל- 3 מיליארד צרכנים מהמעצמות השכנות.

ישראל ונפאל נהנות מיחסים טובים עוד משנת 1960 אז ייסדו שתי המדינות מערכת יחסים דיפלומטיים. הסמינר התקיים במטרה לקדם שיתופי פעולה הדדיים בכל הנוגע ליחסי סחר והשקעות וניצול מלא יותר של ההזדמנויות העסקיות.

עוד השתתפו בסמינר מר רביב ביירון, יו"ר לשכת המסחר ישראל – אסיה ומר אשר ירדן, מנהל כלכלית 3 במשרד החוץ, אשר הציגו את נפאל כיעד המהווה מקור גישה אידיאלי למדינות אסיה. שניהם דיברו על היתרונות והחסרונות של נפאל כיעד לעסקים וציינו כי דווקא החסרונות (תשתיות לא מפותחות, חשמל ועוד) מהוות הזדמנות טובה עבור משקיעים ישראלים.

על מגוון ההזדמנויות הקיימות בנפאל פרט בהרחבה הממונה על נושא ההשקעות בממשלת נפאל, אשר, הציג בפני המשתתפים סקירה כלכלית על המדינה ומידע על פוטנציאל ההשקעה באיזור. הוא סיפק נתונים על מצב ההשקעות בנפאל,הציג את המועצה להשקעות ותפקידיה בקידום נושא ההשקעות באיזור, דיבר על רגולציה ורפורמות בנפאל ובנוסף, פרט על ההזדמנויות שהמדינה מציעה בסקטורים השונים בינהם, אנרגיה הידראולית, תיירות, תשתיות, חקלאות, בריאות, כרייה, IT ועוד. (את המצגת המלאה ניתן לראות בקובץ המצורף)

את הסמינר סיים מר נמרוד ברגר, נשיא חברת צונאמי ישראל. צונאמי ישראל הינה חברת היי- טק אשר הוקמה לפני 13 שנה ולפני כ-5 שנים הניחה יתד ראשון בנפאל בצורת מרכז קטן לתמיכה טכנית. החברה עובדת בכמה מקומות בעולם אך לדברי נמרוד העבודה עם נפאל בהחלט היוותה מנוע צמיחה בעקבותיו נפתחו בנוסף למרכז התמיכה מחלקות R&D, CALL CENTER, ייצור ופיתוח ועוד.

נמרוד נימק את הצלחת העבודה בנפאל בכמה גורמים: עלויות נמוכות המובילות לתמורות פנטסטיות, תשתית חינוך מעולה, אנגלית כשפה שנייה ונהירה אקדמית, הפרש שעות נוח, עידוד מצד שגרירות ישראל בקטמנדו, רמת פשע נמוכה באיזור, כוח קניין גבוה לכסף הישראלי בנפאל.

למידע נוסף בתחום זה