לשכת המסחר פועלת לשילוב הקהילה האתיופית במגזר העסקי בישראל

כ-30 גברים ונשים ממוצא אתיופי השתתפו ביום שני ה-18.2.13 במפגש שנערך בלשכת המסחר ת"א והמרכז, בשיתוף עם מט"י- מרכז טיפוח יזמות. מטרת המפגש הייתה לספק למשתתפים כלים פונקציונליים לכניסה והשתלבות במגזר העסקי בישראל ובסחר הבינלאומי בפרט.
בישראל קהילה אתיופית רחבה, אשר עם השנים השתלבה בשוק העבודה במשק, אולם מעטים משתלבים במגזר העסקי. המפגש נולד מתוך צורך של אותם אנשים אשר נמצאים במעגל העבודה בתפקידים שונים כמו למשל, סייעות בבתי חולים, מתווכי נדלן וכדומה להיכנס לנושאי סחר ולייבא מוצרים לארץ מכל העולם.

מלי לוי, מנהלת מחלקת קרנה ואישורי מסמכים בסחר חוץ בלשכת המסחר, הסבירה על החשיבות בהפקת תעודות קרנה, תעודות מקור ומסמכי יצוא שונים.

לבנת קיזנר, מנהלת אגף ההדרכה ושירותים עסקיים הציגה בפני המשתתפים את שירותי מרכז המידע בלשכת המסחר, לשכות השירות, והקורסים המוצעים במכללה העסקית כצעד ראשון בהסבה המקצועית המתבקשת.

רז הילמן, מנהל תחום מזון ואלקטרוניקה בלשכת המסחר, סיפר על הפעילות הענפית בלשכה עם דגש מיוחד על תחום המזון והציג את תהליך היבוא לישראל במוצרי מזון ואלקטרוניקה.

את המפגש סיכמה רוני רייבר, מנהלת האגף הבינלאומי בלשכת המסחר, אשר הציגה את פעילות הלשכה ובפרט את האגף הבינלאומי הפועל דרך קבע ליצירת קשרים בינלאומיים לחברי הלשכה, פיתוח שיתופי פעולה וקידום יחסי הסחר של ישראל עם מדינות העולם.
למידע נוסף בתחום זה