שגרירות הולנד ולשכת המסחר ת"א והמרכז באירוע נטוורקינג משותף הקורא לעידוד וקידום יחסי הסחר בין המדינות

בשנת 2012 נרשם שיא בהיקף הסחר ההדדי בין הולנד לבין ישראל והוא הגיע ליותר מחמישה מיליארדי דולרים. כך התברר ביום שני ה-28.1.13 בכנס "Make Holland Your Business" בנושאי סחר, השקעות וחדשנות, שקיימו לשכת המסחר ת"א והמרכז ושגרירות הולנד בישראל במגדלי עזריאלי. בכנס, שמטרתו קידום קשרי המסחר וההשקעות בין שתי המדינות נכחו אנשי עסקים רבים מישראל ומהולנד.

את האירוע פתחו בצורה מרשימה עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר וקאספר וולדקאמפ, שגריר הולנד בישראל שנכנסו יחד לאולם רכובים על אופניים העשויים 100% עץ. באירוע חשף השגריר כי הסחר בין הולנד וישראל הגיע בשנת 2012 לשיא של כל הזמנים ועבר את החמישה מיליארד דולר ושישראל היא יעד הייצוא ההולנדי השלישי בגודלו באירופה, אחרי גרמניה ואיטליה.

"אנחנו חיים בעולם תחרותי גלובלי ומאותגר בצורך להתמודד עם הבעיות הכלכליות. ישראל מהווה גורם כלכלי חשוב עבורנו. והולנד מהווה מקום טוב להתחיל עסקים באירופה", אמר קאספר ולדקאמפ, שגריר הולנד בישראל.

אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי זו הפעם השנייה שהאיגוד מקיים אירוע מסוג זה בארץ "היחסים שלנו עם הולנד עמוקים וחזקים, אך עם זאת, יש להמשיך ולהעמיק קשר זה.

מרקו סמית, מסוכנות ההולנדית להשקעות חוץ, הסביר לבאי הכנס, כי מיקומה הגיאוגרפי של הולנד הופך אותה לשער הכניסה הכלכלי לאירופה. "בהולנד תשתיות לוגיסטיקה מתקדמות, כל מי שרוצה להשקיע, או להציב את עסקיו בהולנד, מתקבל בברכה.

מקס טרופ, יועץ אסטרטגיות כלכליות ומתאבק ג'ודו, מוצא מאפיינים דומים בין דרכי ההתנהלות העסקית לבין קרב ג'ודו. " בג'ודו בדומה להתנהלות העסקית חייבים להיות בתנועה, לשמור על איזון ולייצר תנופה". לדבריו, "לישראל ולהולנד מכנה משותף משמעותי המשפיע על הפיתוח והייצור: "שתי מדינות הנאבקות על קיומן." ישראל מול אויביה והולנד מול איתני הטבע. הפיתוחים בישראל בדומה להולנד נובעים מהתנאים הסביבתיים הדורשים פיתוחים אלה.

בתום החלק הראשון של האירוע התחלקו המשתתפים ל- 3 איזורי נטוורקינג הדנים בנושאים החשובים, כאשר מדברים על קידום יחסי הסחר עם הולנד: סחר, השקעות וחדשנות.

קצת נתוני סחר: בשנת 2012 הסתכם הייצוא מהולנד לישראל ב-2.84 מיליארד דולר, לעומת 2.76 מיליארד דולר בשנת 2011.
היקף הייצוא מישראל להולנד הסתכם ב-2012 ב-2.3 מיליארד דולר, לעומת 2.16 מיליארד דולר ב- 2011.
ענפי הייצוא העיקריים של הולנד לישראל הם בעיקר מיכון, דלקים, שמנים, מינרלים ומוצרים כימיים. הולנד מייבאת מישראל בעיקר מיכון, דלקים מינרלים וסחורות שונות.

הולנד היא הכלכלה השישית בגודלה באיחוד האירופי ואחוז האבטלה שלה הוא מהנמוכים באירופה (פחות מ- 5 אחוז). בזכות המיקום המרכזי שלה והנמל הגדול ביותר באירופה (רוטרדם), הולנד נחשבת לגורם מרכזי בכלכלת האיחוד ול"שער לאירופה" עבור מדינות העולם.

למידע נוסף בתחום זה