יבוא אגוזי פקאן מארגנטינה

ארגנטינה הפכה ליצרנית גדולה של אגוזי פקאן איכותיים! לאחר כמעט 20 שנות גידול וייצוא פקאן, ארגנטינה מתעוררת כמקום חדש בחצי הכדור הדרומי.

המיקום המיוחד, יחד עם תנאי אקלים ייחודיים, ומסורת ותיקה בייצור ויצוא של מזון ומוצרים חקלאיים, מאפשרים אספקת פקאן באיכות מעולה מיוני עד ספטמבר.

התנאים החקלאיים האקולוגיים של האזורים היצרניים של ארגנטינה, מציעים סביבה טבעית המאפשרת צמיחה של זני פקאן שונים ללא קשיים ועם שיטות בנות קיימא ידידותיות לסביבה.

עצי פקאן נטועים משתרעים על פני כ-10,000 דונם, הקטיף מתחיל באפריל ונמשך עד אמצע יוני.

הייצור מתבצע בעיקר באזורים לחים, עם גשמים הנעים בין 1,000 ל-1,500 מילימטרים בשנה ותנאים דומים לאלו של דרום מזרח ארצות הברית, ולכן הזנים שם התפתחו ומסתגלים היטב. באזורים היבשים, בעלי מאפיינים דומים יותר לאלו של מערב ארצות הברית וצפון מקסיקו, מתפתח יבול עם פוטנציאל ייצור רב.

הפרדסים מושקים במערכת השקיה בטפטוף או ממטרות המשלימות את משטר הגשמים, ומבטיחים את התפוקה ואיכות המוצר.

הייצור גדל בקצב מהיר כתוצאה מהתפתחויות של פרדסים שרובם צעירים. ארגנטינה שואפת להגיע ל-10,000 טון של ייצור תוך 5 שנים, ולמצב את עצמה כאחד הספקים העיקריים באזור.

הגנטיקה של הזנים המעובדים העיקריים מגיעה ממאגר Germplasm USDA ומתפתחת היטב בתנאי האקלים של ארגנטינה, וכתוצאה מכך האגוזים מגיעים לגודל טוב מאוד.

היצוא בשנתיים האחרונות היה 46% אגוזים גדולים ו-40% אגוזים גדולים במיוחד. האיכות המעולה של הפקאנים, בנוסף לאחריות היצואנים, מאפשרת לארגנטינה לספק את הלקוחות התובעניים ביותר. העדיפות של המגזר היא הטמעת טכנולוגיות אופטימליות לניהול גידולים, המבטיחות את איכות ובטיחות הפירות מהעץ.

הקטיף מתבצע לרוב עם ציוד ממוכן והאגוזים נלקחים לניקוי, ייבוש, בדיקה, בחירה בגודל, אריזה ובקרת איכות סופית.

אגוזי פקאן עם קליפה לייצוא נארזים בדרך כלל בשקיות פרופילן לבנות של 20 ק"ג שכן בשל גודלם, היעד הוא בעיקר דרום מזרח אסיה. אגוזי פקאן קלופים מסופקים בדרך כלל בקופסאות של 10 ק"ג.

למידע נוסף בתחום זה