שדרוג הסכם האס"ח ישראל-בריטניה: סקר לעסקים

רוצים להשפיע על הסביבה העסקית בסחר מול בריטניה? נתקלים בחסמים בייבוא או בייצוא? תנאי הסחר בשירותים חשובים לפעילות חברתכם? שתפו אותנו במסגרת סקר העסקים שמקיים בימים אלו משרד הכלכלה והתעשייה.

בתאריך 1 בינואר 2021 פרשה בריטניה באופן מלא מהאיחוד האירופי, וההסכם של ישראל עמה לאזור סחר חופשי (להלן "הסכם אס"ח" או "ההסכם"), נכנס לתוקף. כזכור, ההסכם בין שתי המדינות מאמץ בחלקו הגדול את נוסח הסכם האסוציאציה שקיים בין ישראל לאיחוד האירופי משנת 1995 - ונועד להבטיח את המשכיות הסחר בין המדינות.

נכן להיום, בריטניה חתמה על למעלה מ-40 הסכמי אס"ח, המכסים את הסחר שלה עם קרוב ל-100 מדינות. רוב ההסכמים הללו, בדומה להסכם הקיים של ישראל ובריטניה, הינם הסכמי "המשכיות", עם זאת, בשנה החולפת בריטניה חתמה על מספר הסכמים חדשים ושאפתניים יותר, למשל עם אוסטרליה וניו-זילנד.

לאחרונה הוחלט ברמת ראשי ממשלות כי בעיקרון גם בריטניה וישראל שואפות לעדכן את הסכם הסחר שלהן ולהפכו להסכם מודרני אשר יעדכן וירחיב את ההסכם הקיים ויכלול פרקים חדשים בתחומים כגון הסחר בשירותים, השקעות, סחר אלקטרוני, קניין רוחני, חדשנות ועוד.

כחלק מהתהליכים הפנימיים לקראת המו"מ, אגף מדיניות והסכמי סחר במנהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה, מזמין חברות להן אינטרס בסחר עם בריטניה, לענות על סקר זה. השתתפותכם חשובה ביותר ותסייע לנו לזהות צרכים ושיפורים אפשריים בהסדרי הסחר וההשקעות בין ישראל לבריטניה, לטובת קידום העסקים עם שוק חשוב זה.

 

שימו לבתשובות לשאלון יתקבלו עד ליום 15.5.22.

 

קישור לסקר: https://survey.gov.il/he/Upgraded_Israel_UK_Agreement

 

למידע נוסף בתחום זה