גיאורגיה: להקמת e-commerce academy בגיאורגיה דרושים שותפים

משרד USAID (הפועל מתוך השגרירות האמריקאית בטביליסי) פנה בבקשה לשגרירות ישראל בטביליסי לסייע באיתור שותפים ישראלים פוטנציאליים למטרת הקמת e-commerce academy בגיאורגיה.

USAID - זרוע סיוע החוץ של הממשל האמריקאי, פועלת במדינות מתפתחות ברחבי העולם ומסייעת להן בתחומי התשתית, החינוך, הכלכלה, החקלאות, הרפואה ועוד. אגף מש"ב של משרד החוץ הישראלי פועל אף הוא באותם התחומים בדיוק.

לפני כשנתיים נחתם הסכם שת"פ בין USAID ומש"ב לפעילות משותפת בגיאורגיה בתחומי החקלאות, החדשנות, הייטק, קידום נשים ועוד.

הקמת אקדמיית מסחר אלקטרוני תחזק את כל המגזרים בעדיפות של התוכנית על ידי גיוס כל הארגונים והחברות בתעשייה מאחורי מטרה משותפת, והכשרת כח-אדם מיומן. כיום, לא רק שכמעט לכל צרכן יש טלפון חכם, אלא שכמעט לכל עסק, במיוחד בכלכלה שלאחר COVID, יש אתר למכירת המוצר או השירות שלו באינטרנט. האקדמיה למסחר אלקטרוני תטפל בפער הידע סביב תהליכים עסקיים אונליין עבור חברות קטנות ובינוניות על מנת להסיט את פעילותן ממודלים מסורתיים של מכירות. זה יניח את היסודות להגדלת ההכנסות לעסקים קטנים ובינוניים וליצור תעסוקה חדשה.

מתוך הכרה בכך שמגמה זו צפויה להימשך גם בעתיד, גיאורגיה ניצבת בפני אתגר והזדמנות שאין כדוגמתה, שכן מדינה קטנה כמו גיאורגיה יכולה להפוך מסחר אלקטרוני ודיגיטציה לנישה, הן להשקעות מקומיות והן להשקעות ישירות זרות. בנוסף, הגירה לסביבות דיגיטליות תסייע לעסקים גיאורגיים להסתגל למציאות החדשה שיצרה המגפה, ובכך תגביר את התאוששותן בתקופה שלאחר COVID.

כיום, ההגירה הזו מוגבלת בשל מחסור בכוח אדם מיומן בתחום המסחר האלקטרוני וה-ICT, אשר לא רק מאט את ההתאוששות, אלא גם מציב את גאורגיה בשולי הזינוק הטכנולוגי המתרחש ברחבי העולם.

האקדמיה תבקש לאחד את הפעילויות והארגונים השונים בתחומי המסחר האלקטרוני והדיגיטציה, על מנת להבטיח פיתוח מיומנויות חזק, יעיל, לא שכפול ובר קיימא.

באקדמיה ייערכו שני מחזורי קבלה בשנה, בסתיו ובאביב, והם יקבלו 25 סטודנטים לכל מחזור, ובסך הכל 50 חניכים בשנה. הצפי הוא ש-90% מהמתלמדים יקבלו הצעות עבודה במשרה מלאה מחברות בשרשרת הערך של המסחר האלקטרוני או יהפכו לפרילנסרים. כך או כך, הצפי הוא כי לפחות 113 משרות בעלות ערך גבוה במסחר אלקטרוני ייווצרו במהלך 2.5 השנים הבאות.

 

לקבלת מידע נוסף יש למלא את הטופס שלהלן.

 

 

 

 

 

 

 

 

*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה