אוזבקיסטאן: מדרך המשי העתיקה לכלכלת שוק מודרנית

שגרירות אוזבקיסטאן בישראל העבירה אלינו "דו"ח סביבתי, חברתי וממשל 2020" , שהוכן על ידי משרד ההשקעות וסחר החוץ של הרפובליקה של אוזבקיסטאן. הדו"ח מפרט את ההתקדמות שחלה באוזבקיסטן מאז הרפורמות והשינויים שהתבצעו במדינה החל משנת 2017, במטרה להחליף את המערכת הכלכלית המיושנת בכלכלת שוק מודרנית וצומחת, שקיפות ועלייה ברמת החיים.

 

אוזבקיסטאן משתנה באופן מסיבי. עסקים הופרטו, מגוון רחב של תעשיות עברו ליברליזציה במטרה לאפשר למסחר לשגשג, התקנות הופשטו, התהליכים המנהליים הופחתו בתחומים רבים, החל ממיסוי חברות וכלה בתקנות סחר. הממשלה משקיעה רבות בתשתיות, תקשורת, קיימות, אנרגיה, חינוך, בריאות, בנקאות ועוד. כמו כן, חל שיפור במשילות ובמנגנונים למלחמה בשחיתות, במיוחד של פקידי ממשל. 

עם 33.5 מיליון תושבים, אוזבקיסטאן היא שנייה לרוסיה (144.4 מיליון) במונחי אוכלוסייה במדינות חבר העמים, והיא ללא ספק המדינה המאוכלסת ביותר במרכז אסיה. כוח העבודה במדינה הוא צעיר במיוחד, כ- 55% מהתושבים הם מתחת לגיל 30.

אוזבקיסטאן גובלת באפגניסטן, קזחסטן, קירגיסטן, טג'יקיסטן וטורקמניסטן. המיקום הגאוגרפי הנוח שלה בלב אסיה, הופך אותה למקום אידיאלי כמרכז לוגיסטיקה ותחבורה בין אזורי ומרכז לפעילות כלכלית.

לחץ כאן לסקירה המלאה

למידע נוסף בתחום זה