גיאורגיה: שדרוג בתי חולים בגיאורגיה – אפשרות לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות

הבנק האירופאי להשקעות –EIB, יעניק הלוואה של 100 מיליון יורו לממשלת גיאורגיה, על מנת לשדרג את תשתיות הבריאות המרכזיות בגיאורגיה, להעניק הכשרה מקצועית לצוותים רפואיים חדשים, ולממן רכש של ציוד חיוני למערכת הבריאות במדינה במהלך מגיפת הקורונה.

ההלוואה תאפשר לממשלת גיאורגיה לבצע מודרניזציה של 7 בתי חולים גדולים ברחבי המדינה, כולל: בית החולים הרפובליקני המרכזי, בית החולים למחלות זיהומיות לילדים, בית החולים Lisi, בית החולים Rukhi, בית החולים הרפובליקני בבאטומי, המרפאה האוניברסיטאית בטביליסי והמרכז לאיידס ומחלות זיהומיות בטביליסי.

עבור חלק מהפרויקטים יפורסמו מכרזים, אחרים יבוצעו ברכש ישיר מול ספקים רלבנטיים.

ההלוואה תכסה גם רכישת ציוד רפואי מודרני, חיסונים והקמת שרשרת אספקה ​​יעילה, שתספק שירותי אבחון וטיפול מקיפים לחולי COVID-19.

 

רן גידור, שגריר ישראל בגיאורגיה, נפגש לאחרונה עם סגנית שרת הבריאות במדינה – Tamar Gabunia, אשר שיבחה את ישראל בכל הנוגע לסיוע שקיבלה ממנה במאבק בקורונה, ושמע ממנה פרטים על הפרויקטים. 

 

פרויקט EIB – שלב ראשון: Emergency Response to COVID19

  • השלב הראשון של פרויקט ה- EIB נועד לתמוך במאבקה של גיאורגיה כנגד התפשטות מגיפת הקורונה, ויכלול רכש ערכות בדיקת PCR, חיסונים, הדרכות (capacity building), מכשירי הנשמה וכיו"ב.
  • הפרויקט יתמקד בבתי חולים בטביליסי, באטומי ורוחי.

פרויקט EIB – שלב שני: Strengthening Public Heath Infrastructure

  • הצוות המקצועי של ה- EIB עדיין מלבן את הפרטים המדויקים של שלב 2, אשר ישלבו בדו"ח המקצועי הצפוי להיות מושלם עד סוף אפריל. הפרויקט יכלול הקמת מבנים רפואיים, שיפוץ בתי חולים, שדרוג ורכש ציוד מתקדם.
  • למטרה זו תוקם במשרד הבריאות Project Implementation Unit, אשר תהווה הגורם מטעם הממשלה.
  • חלק מהפרויקטים תחת שלב ב' יפורסמו באמצעות מכרז, אחרים יבוצעו ברכש ישיר מול ספקים רלבנטיים.

כללי

פרויקט ה- EIB מתווסף למענק שקיבלה גיאורגיה מן הבנק העולמי למטרות דומות, ואשר לגביו נסתייע משרד הבריאות בצוות UNOPS למטרת איתור ספקים רלבנטיים ברחבי העולם.

סגנית השרה שמחה מאד לשמוע על העניין של ישראל בהשתלבות בפרויקט. סוכם כי נציג המחלקה המסחרית בשגרירות ייפגש בקרוב עם נציג משרד הבריאות הגיאורגי, על מנת להתעדכן באופן ישיר וקבוע בהתקדמות הפרויקט ובפרטים המתהווים.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות במייל לשרון מרמלשטיין

למידע נוסף בתחום זה