הסדר זמני עם איחוד האמירויות בנושא אימות מסמכים

משרד החוץ, בשיתוף עם משרד המשפטים, הגיע להסדר זמני עם משרד החוץ של איחוד האמירויות בכל הנוגע לאימות מסמכים ציבוריים, אשר יסייע לקידום הפעילות העסקית בין שתי המדינות עד לפתיחת שגרירויות. ההסדר יקל על ישראלים המבקשים להציג מסמכים ציבוריים ישראליים בפני הרשויות באיחוד האמירויות (לדוגמה: תעודת התאגדות, תעודת פטנט, ייפוי כוח נוטריוני וכדומה), ועל גופים מאיחוד האמירויות המבקשים להציג מסמכים ציבוריים מהאמירויות בפני הרשויות בישראל.

בהתאם להסדר, גורם ישראלי המבקש להציג מסמך ציבורי ישראלי באיחוד האמירויות, יוכל לאמת את המסמך במשרד החוץ בירושלים, כמקובל, ולאחר מכן, לאמת את חתימת משרד החוץ הישראלי במשרד החוץ באבו דאבי. באותו אופן, ניתן יהיה לאמת מסמך ציבורי מאיחוד האמירויות, המיועד לשימוש בישראל, במשרד החוץ באבו דאבי, כמקובל, ולאחר מכן ניתן יהיה לאמת את חתימת משרד החוץ של איחוד האמירויות במשרד החוץ בירושלים. לאחר האימות במשרד החוץ הישראלי, ניתן יהיה להציג את המסמך בפני הרשויות בישראל.

יצוין שהסדר זה אינו מהווה אימות תעודת ציבורית בהתאם לפקודת הראיות [נוסח חדש], תשל"א-1971, ולכן אימות משרד החוץ לפי הסדר זה, לא יוכל לשמש למסמך ציבורי זר המיועד להגשה לבית משפט בישראל או בכל הליך אחר שכפוף להוראות פקודת הראיות. כמו כן יש לוודא מול הרשות הרלוונטית בישראל שבפניה מבקשים להציג את המסמך הציבורי מאיחוד האמירויות האם אימות כאמור על-ידי משרד החוץ בירושלים יעמוד בדרישותיה בהתאם לנהליה המקובלים.

ההסדר האמור מהווה נדבך נוסף במאמצים של משרד החוץ ומשרד המשפטים לסייע בקידום הפעילות הכלכלית עם איחוד האמירויות, בהמשך להסכם השלום ההיסטורי בין המדינות.

למידע נוסף בתחום זה