גיאורגיה: הזדמנות ייחודית לחברות ישראליות בענף החקלאות

משרד החקלאות הגיאורגי יוצא בפרויקט חקלאי פורץ דרך במחוז Imereti הפורה, בפיקוחה של החברה הממשלתית Imereti Agrozone, לשדרוג הענף במדינה.

משרד החקלאות הגיאורגי החליט לפני כ-5 שנים לגבש תכנית אב לשדרוג הענף ע"י פרוייקט במחוז Imereti הפורה. לשם כך, ב-2017 הוקמה החברה הממשלתית (Imereti Agrozone (IAZ אשר מרכזת את הפרויקט במחוז.

מטרתה של IAZ היא להקים מרכז חממות (greenhouse cluster) מסוגים שונים, אשר תתמקדנה בעיקר בגידול ירקות, פירות ופירות יערלצידן יוקם מרכז הדרכה משוכלל בו תתקיימנה סדנאות עבור חקלאים מכל רחבי המחוז. כמו כן, בטווח הרחוק, יוקמו גם שירותים נוספים, כגון: מרכז מכירות, שוק סיטונאי, מערך לוגיסטי וכדומה.

ארגוני מפתח בינלאומיים כבר זיהו את הפוטנציאל בפרויקט והתחייבו להשתלב בו, ביניהם: UNDP וכמו גם USAID - אשר התחייבו לממן ולארגן הדרכות מקצועיות חלקן בשיתוף רשות החדשות הלאומית GIPA והאוניברסיטה הבינלאומית הממוקמת בבירת מחוז Imereti.

במהלך חודש ינואר 2021 תפרסם IAZ קול קורא לשיתוף פעולה מצד גורמים בינלאומיים נוספים, אז אם אתם:

  • משקיעים המעוניינים לממן את הקמת החממות ולהחזיר את ההשקעה על-ידי מכירת התוצרת לשוק המקומית, ואף לייצאה (לגיאורגיה הסכמי סחר חופשי עם האיחוד האירופי, סין ועוד).
  • מעוניינים בשיתוף פעולה אסטרטגי בהקמת הפרויקט וניהולו על-בסיס PPP.
  • או לחלופין, גוף ממשלתי המעוניין להתשלב במערך ההדרכה שיוקם במסגרת הפרויקט.

המידע נמסר על ידי שגריר ישראל בגיאורגיה, מר רן גידור.

הנכם מוזמנים למלא את טופס ההתעניינות מטה באנגלית בלבד ואנו נשמח לחזור אליכם בנושא.

 

*
*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה