סין – וירוס הקורונה: תמונת מצב

איגוד לשכות המסחר ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, עוקבים בדאגה אחר המתרחש בסין ומחזקים את העם הסיני בימים לא פשוטים אלו.

כחלק מצעדי הממשל הסיני לצמצם את התפשטות הנגיף, חופשות ראש השנה הסיני הוארכו בכל רחבי סין עד לתאריך 10 בפברואר. עם החזרה לשגרה, הממשל הנחה על חזרה חלקית לשגרת עבודה במשרדים ומפעלים חיוניים בלבד. מקומות עבודה שאינם חיוניים, התבקשו לאפשר לעובדים לעבוד מהבית.

המשמעות של כך היא שמרבית פעילות הייצור בסין הושבתה למשך שבוע נוסף (כשלושה שבועות השבתה בסך הכול כולל החג הסיני) והפעילות תתחדש בהדרגה.

נמלי הים בסין והונג קונג – תמונת מצב:

מחברת צים נמסר שנכון לתאריך 9 בפברואר, נמלי הים המרכזיים בסין, פרט לנמל שנחאי (Shanghai) ונינגבו (Ningbo), פתוחים ומאפשרים פריקה וטעינה של מטענים. בנמל טיאנג'ין (Tianjin) נרשמו עיכובים וצפויה הקלה בשבוע הבא.  נמל הונג קונג פועל גם הוא במתכונת רגילה.

סחורה מסין ממשיכה להיכנס לנמלי הים של ישראל בתקופה הזו. מדובר על סחורות שהוזמנו לפני החג. המשלוחים הימיים ימשיכו להגיע במשך השבוע וחצי הקרובים ואז צופים שיפסקו בעקבות השבתת מרבית פעילות הייצור בסין. היצוא מישראל לסין לא נעצר. ישנם משלוחים שממשיכים לצאת לסין, אם כי צופים שיתקלו בעיכובים, שיבושים והמתנות בנמלים.

נמלי האוויר בסין והובלה אווירית בין ישראל לסין:

ככלל, נכון לתאריך 10.02 נמלי האוויר של סין פתוחים וכן שירותי המכס עובדים. בשל הנחיית משרד הבריאות לביטול הטיסות הישירות בין ישראל לסין (אל-על, היינאן וסצ'ואן אירליינס), חלה ירידה בהיקף תנועת מטענים על טיסות אזרחיות. טיסות המטען בין ישראל לסין נמשכות אך בהיקף נמוך יותר.

לפרטים נוספים וקריאת דו"ח המצב המלא- לחצו כאן.

* נכתב על ידי: תומר היווי ממחלקת סין, מנהל סחר חוץ, ואסתי איילון-קובו הנספחת הכלכלית (רגולציה) בבייג'ינג.

 

למידע נוסף בתחום זה