קוריאה: מצבר נמר, מקוריאני

עת הוברר שחזון הרכב האוטונומי עדיין רחוק מהגשמה, התחוורה לקוריאנים ההזדמנות האסטרטגית לה חיכו שנים. שוק הרכב החשמלי ושוק הסוללות לרכב יצמחו לממדי ענק במונחים גלובליים ולקוריאנים יש את כל מה שצריך על מנת להוביל את השוק: ניסיון בתחום הסוללות, יכולת מחקר ופיתוח, יכולת ייצור איכותי בהיקפים גלובליים, ניסיון והבנה בייצור כלי רכב, הרבה כסף והרבה רעב. ואז החל המירוץ  הקוריאני הגדול לייצר הובלה גלובלית לאורך כל שרשרת הערך של ייצור סוללות ורכבים חשמליים. הקרב הוא מול הסינים אבל גם מול השכנות מהבית. השחקניות הקוריאניות בתחום הסוללות הן סמסונג, LG ו- SK וגם יצרניות הרכב רוצות נתח ולא נשארות מאחור.

להלן הפעילויות שנרשמו בתחומים אלה רק בחודש האחרון:

חטיבת הכימיה בקבוצת SK תרכוש את החברה האמריקאית KCF Technologies תמורת מליארד דולר. KCF מובילה באספקת רדידי אלומיניום לשוק הסוללות לרכבים חשמליים ומחזיקה 15% מהשוק העולמי. העסקה תייצר לרוכשת מנוע צמיחה חדש בשוק הרכבים החשמליים המתפתח. בינתיים מגדילה החברה האחות, SK Innovation פי שלושה את תפוקת הסוללות לרכבים חשמליים במפעליה בסין, הונגריה וארצות הברית לכ-60 GWh, שווה ערך ל-1.2 מליון מכוניות. כעת נשקלת השקעה של 5 מליארד דולר נוספים, במפעל הנבנה בארצות הברית, על מנת להגיע לתפוקה של 100 GWh עד 2025. השאיפה היא הובלה בייצור סוללות לדור השלישי של הרכבים החשמליים שטווח הנסיעה שלהם יהיה 500 ק"מ לטעינה, כמו של רכב רגיל בן ימינו.

קונסורציום של בנקים קוריאנים העמיד קו אשראי של חמישה מיליארד דולר לחטיבת הכימיה של LG להקמת קווי ייצור גלובליים של סוללות לרכב. היעד של LG הוא להגיע לתפוקה של חמישה מיליון סוללות רכב בשנה.

הממשל הקוריאני כבר הגדיר את תעשיית הסוללות לרכב כמנוע צמיחה הזכאי לשלל הטבות ומענקים. הוקמו קרנות לסיוע לתעשיה, הוקצו איזורי תעשייה יעודיים ועוד.

בתחום כלי הרכב העתידיים - האחיות "קיה-יונדאי" לא נחות. הן השקיעו החודש יחדיו 100 מליון אירו ב-Arrival הבריטית המפתחת ומייצרת וואנים ואוטובוסים חשמליים. לחברה מפעלים ומרכזי פיתוח בגרמניהארצות הבריתישראל ורוסיה. החברות ישתפו פעולה בפיתוח רכבים חשמליים תוך שימוש בפלטפורמה מודולרית שפיתחה Arrival.

Kia רכב תשקיע 25 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות בפיתוח קו רכבים ידידותיים לסביבה. עד 2025 תעמיד החברה קו של 11 רכבים חשמליים והיעד הוא שהכנסותיה מהמגזר יהוו 25% מכלל ההכנסות.

יונדאי מוביס - החברה הבת של יונדאי רכב וספקית רכיבים וחלפים לרכב בפני עצמה, תשקיע 7.5 מיליארד דולר על פני שלוש שנים בכניסה לתחומי הרכב העתידיים.

לחדשות ועדכונים נוספים לגבי קוריאה- לחצו כאן

נכתב ע"י קבוצת Yonaco   

 

חברות המעוניינות לפרסם או לחפש הזדמנויות עסקיות הקשורות לקוריאה, מוזמנות לפנות ללירן אביטן, מנהל דסק אסיה פסיפיק באגף הבינלאומי, בכתובת המייל: LIRANA@CHAMBER.ORG.IL

למידע נוסף בתחום זה