קוריאה: שנת זעזועים בכלכלה ה-11 בעולם

קוריאה תסכם את שנת 2019 עם צמיחת תוצר של 2 אחוזים, הרבה פחות מהתחזיות המוקדמות. תוצאה של ירידות בכל מרכיבי הצמיחה החשובים - יצוא, השקעות וצריכה. 

למשבר הסחר ארה"ב-סין השפעה רבה על הכלכלה הקוריאנית מוטת היצוא. היצוא הכולל מקוריאה יצנח כנראה ב-2019 בכ-10 אחוזים. מדובר על אובדן הכנסות של כ-55 מיליארד דולר. יצוא מוליכים למחצה שהווה כעשרים אחוזים מהיצוא הקוריאני ב-2018 נפל בחדות. היצוא לסין, שותפת הסחר העיקרית של קוריאה, גם בירידה בעקבות ירידה בצמיחה הסינית. 

הממשלה הקוריאנית בכל זאת משדרת אופטימיות בשל הצלחת מדיניות "הכלכלה ההוגנת" - שיעור האבטלה בירידה, פערי ההכנסות ושיעורי העוני מצטמצמים. 

תחזית הממשלה היא לצמיחה אופטימית של 2.4 אחוזים ב-2020. בקוריאה עומדים ביעדים. וכיוון שהיצוא במצוקה, משליך הממשל את יהבו על השקעות ממשלתיות (תוקצבו 86 מיליארד דולר), על הצריכה הפרטית ועל תיירות. יינתנו הקלות מס ברכישת רכבים חדשים ורכבים הידרוגניים, יינתנו לצרכנים החזרי מע"מ על קניות מוצרי חשמל ואחרים, יוקמו חנויות דיוטי-פרי באולמות היוצאים בכל נמלי התעופה, יוענקו החזרי מס על שהיות בבתי מלון בקוריאה ויינתנו הקלות כניסה לתיירים מאסיה. 

לחדשות ועדכונים נוספים לגבי קוריאה- לחצו כאן.

חברות המעוניינות לפרסם או לחפש הזדמנויות עסקיות הקשורות לקוריאה, מוזמנות לפנות ללירן אביטן, מנהל דסק אסיה פסיפיק באגף הבינלאומי, בכתובת המייל: LIRANA@CHAMBER.ORG.IL

 

 

למידע נוסף בתחום זה