קוריאה- כלכלה במים סוערים

הסביבה הכלכלית של קוריאה הולכת ומקדירה. המשפיעות הגדולות הן מלחמת הסחר בין ארצות הברית וסין, מלחמת הסחר בין יפן וקוריאה והכלכלה העולמית המחפשת כיוון.

כלכלת קוריאה תצמח השנה ב-2 אחוזים ובשנה הבאה ב- 2.3 אחוזים, לפי הבנק של קוריאה. עיני כל נשואות להתאוששות היצוא של מגזר השבבים. הוא שמכתיב בשנים האחרונות את עוצמת הכלכלה. בחודש אוקטובר ירד היצוא הקוריאני בפעם ה-11 ברציפות והמגמה נמשכה גם בנובמבר. האינפלציה תעמוד השנה כנראה על 0.4 אחוזים, תחת עיניהם הבוחנות של מנהיגי הכלכלה, החרדים מדפלציה (ירידת מחירים) נוסח יפן. הבנק המרכזי הוריד השנה את ריבית הבסיס פעמיים, ב- 0.25 אחוזים בכל פעם כדי להמריץ את הכלכלה, ללא הועיל.

המדדים הכלכליים של אוקטובר משקפים את המצב העגמומי לעת עתה: ירידה של כמחצית האחוז בתוצר התעשייתי, ירידה של 0.7 אחוזים ביצור כלי רכב, וירידה של מחצית האחוז במכירות המגזר הקמעונאי.

הממשל הקוריאני בראשות הנשיא מון הוציא לפועל מספר מהלכים קצת לא שגרתיים בקוריאה. במקום לתת תמיכה לחברות הענק על מנת שימשכו אחריהן את הכלכלה, הם אפשרו יותר כסף פנוי ויותר זמן פנוי לעובדים הקוריאנים. שכר המינימום עלה בכ-40 אחוזים ושעות העבודה הופחתו דרמטית. המטרה הייתה שהתוספת להכנסה הפנויה תופנה להגדלת הצריכה ולהגדלת התוצר. דא עקא, שעד כה הפטנט לא כל כך עובד. הכסף העודף הולך כנראה לתשלום חובות פרטיים או לחיסכון ולא לצריכה וצמיחה.

לחדשות ועדכונים נוספים לגבי קוריאה- לחצו כאן.

חברות המעוניינות לפרסם או לחפש הזדמנויות עסקיות הקשורות לקוריאה, מוזמנות לפנות ללירן אביטן, מנהל דסק אסיה פסיפיק באגף הבינלאומי, בכתובת המייל: LIRANA@CHAMBER.ORG.IL

למידע נוסף בתחום זה