ווייטנאם: בדרך לווייטנאם עוצרים להוציא ויזה

חברות ישראליות רבות המעוניינות להרחיב את עסקיהן לשוק הווייטנאמי משקיעות מרבית ממרצן וכספן בכדי להגיע לאזור באופן פיזי. הגעה פיזית לווייטנאם ופגישות עסקים הנערכות פנים מול פנים, הוכיחו עצמן כדרך המלך לכניסה לשוק ויצירת קשרים עסקיים פוריים עם גורמים מקומיים רלוונטיים.

במסגרת עבודתנו היומיומית בנספחות בעזרה לחברות ישראליות לפעול בשוק הווייטנאמי, נתקלנו לאחרונה במספר מקרים של אי הבנות בנוגע להוצאת ויזה למדינה. לעיתים החברות שכחו להוציא ויזה, או שלא הספיקו לעשות זאת בזמן, מה שגרם לבעיות בכניסתם למדינה. בעקבות מקרים אלו, ברצוננו להקדיש פוסט זה לכתיבת כמה טיפים חשובים בנוגע להוצאת ויזה לווייטנאם, במטרה לאפשר לחברות הישראליות נסיעת עסקים מוצלחת וחלקה.

קיימות 2 דרכים עיקריות לקבלת ויזה לווייטנאם:

1. ויזה דרך שגרירות וייטנאם בתל אביב.
2. ויזה לווייטנאם באינטרנט שנקראת VISA ON ARRIVAL


הוצאת ויזה דרך שגרירות וייטנאם:
מידע אודות שגרירות וייטנאם בישראל:
כתובת: בית אסיה, רחוב ויצמן 4, קומה 4, ת"א
טלפונים: 03-6966304 , 03-6966311
פקס: 03-6966243
כתובת מייל: VNEMBASSY.IL@MOFA.GOV.VN
אתר: HTTPS://VNEMBASSY-TELAVIV.MOFA.GOV.VN/VI-VN/TRANG/DEFAULT.ASPX

שעות עבודה של שגרירות וייטנאם: שני עד שישי בשעות 09:00-17:00. לא כולל חגים ישראלים או ווייטנאמיים.
מומלץ לבדוק את שעות הפעילות של השגרירות לפני ההגעה

מסמכים דרושים על מנת להוציא ויזה בשגרירות:
דרכון בתוקף לחצי שנה לפחות מתאריך ההגעה המתוכנן לווייטנאם
תמונת פספורט
טופס עם מידע אישי שניתן למלא בשגרירות

על מנת להוציא ויזה לווייטנאם דרך השגרירות, תצטרכו להגיע לשגרירות בתל אביב שם תשאירו את דרכונכם יחד עם טופס הפרטים האישיים ותמונת הפספורט ולחזור לשם כעבור מספר ימים על מנת לאסוף את הדרכון אשר הוטבעה בו הויזה. במידה ואתם זקוקים לתהליך מזורז, ישנה גם אפשרות כזו בעבור תשלום נוסף בה ניתן לקבל את הויזה אפילו באותו היום. המחיר של ויזה לווייטנאם משתנה כתלות בסוג הויזה שאתם בוחרים לעשות. ויזה לכניסה חד פעמית תעלה כ25$, לכניסה רב פעמית תשלמו בין 50$ ל155$ (תלוי באורך התקופה).

היתרון המשמעותי של קבלת ויזה דרך השגרירות הוא שהויזה שתקבלו תודבק ישירות בדרכון וכך לא תאלצו לחכות בתור עם הגעתכם לשדה התעופה בווייטנאם (לעיתים, יש להמתין בין 20 דקות ועד שעתיים בשדה), אלא תוכלו להיכנס ישר למדינה. כמו כן, ישנם סוגי ויזות שאפשר להוציא רק דרך השגרירות ובמידה ואתם מתכננים להיכנס לווייטנאם דרך מעבר יבשתי, לא תוכלו להוציא ויזה דרך באינטרנט.

ויזה לווייטנאם באינטרנט – VISA ON ARRIVAL:

הוצאת ויזה לווייטנאם האינטרנט זו הדרך הפשוטה והזולה על מנת לקבל ויזה. בחיפוש מהיר אונליין תוכלו למצוא מספר אתרים בהם תוכלו להגיש בקשה לויזה דרך סוכנות מורשית. ויזה זו תאפשר לכם כניסה דרך כל אחד משדות התעופה הבינלאומיים של וייטנאם. יש לקחת בחשבון שקבלת הויזה עשויה לקחת עד ל-7 ימי עסקים ולכן יש להתכונן בהתאם. גם כאן, ישנה אפשרות לתהליך מזורז בתוספת תשלום.

את בקשת הויזה יש להגיש אונליין ולאחר השלמת התהליך תקבלו אישור המהווה אסמכתא לכך שפרטיכם הועברו למחלקת ההגירה הווייטנאמית, והויזה תחכה לכם בשדה התעופה בווייטנאם עם הגעתכם. חשוב לזכור לקחת את האישור המודפס אתכם למטוס, כי אפשרי שתתבקשו להציגו על מנת לעלות על הטיסה. עם נחיתתכם בשדה, יש לגשת לדלפק VISA ON ARRIVAL שם תקבלו את הויזה בכפוף להצגת מכתב האישור המודפס, שתי תמונות פספורט, וטופס שעליכם למלא (ניתן למלא את הטופס מראש בלינק הזה). כמו כן, יש לשלם במזומן (דולר או דונג) בדלפק עבור מס החתימה; 25$ לכניסה חד- פעמית (חודש או שלושה חודשים), 50$ לכניסה רב פעמית (חודש או שלושה חודשים). כדאי להכין כסף מראש, אם כי אפשר גם למשוך מזומן בכספומט בשדה.

כניסה לווייטנאם עם דרכון זר:

במידה ואתם בעלים של דרכון זר מאחת המדינות המופיעות בטבלה, תוכלו לשהות בווייטנאם כמספר הימים המפורטים בטור הימני ללא הוצאת ויזה. אם תחרגו מהתקופה המצוינת, יהיה עליכם להציג ויזה על מנת להישאר במדינה.

מקסימום ימים ללא ויזה +פירוט המדינות:

14 ברוניי, בורמה
15 בלרוס, דנמרק, פינלנד, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, נורבגיה, רוסיה, דרום קוריאה, ספרד, שוודיה, בריטניה.
21 פיליפינים
30 קמבודיה, מלזיה, אינדונזיה, סינגפור, קירגיסטן, תאילנד, לאוס
90 צ'ילה

לסיכום, נציין שוב שהגעה פיזית לווייטנאם הינה חלק אינטגרלי וחיוני בכניסה לשוק ויצירת קשרים עסקיים במדינה. חלק מהתכנון של נסיעת עסקים מוצלחת הוא הוצאת ויזה מבעוד מועד כך שנסיעתכם תעבור בצורה חלקה ומוצלחת. הנספחות המסחרית של מנהל סחר חוץ ומשרד הכלכלה והתעשייה מסייעת רבות בפתיחת דלתות לחברות ישראליות המעוניינות לפעול בווייטנאם החל מהשלב הראשון ועד לקטיפת הפרות והם ישמחו לסייע לכם בכל שאלה או בקשה.

*נכתב ע"י מר יניב טסל, הנספח הכלכלי של ישראל בווייטנאם.

חברות המעוניינות לפרסם או לחפש הזדמנויות עסקיות הקשורות לווייטנאם, מוזמנות לפנות ללירן אביטן, מנהל דסק אסיה פסיפיק באגף הבינלאומי, בכתובת המייל: LIRANA@CHAMBER.ORG.IL

למידע נוסף בתחום זה