פגישה וחתימה על הסכם MOU עם לשכת המסחר של פרנה, ברזיל, .19.6.19

איגוד לשכות המסחר אירח ביום חמישי (19.6) משלחת של לשכת המסחר של מדינת פרנה שבברזיל,(FIEP) Sistema Federação das Indústrias do Estado do Paraná בראשות נשיא לשכת המסחר של פרנה, מר Edson Campagnolo.

לשכת המסחר של פרנה הוקמה בשנת 1944 והיא מהווה גוף חזק ומשמעותי המייצג את המגזר התעשייתי במדינה. במסגרת איחוד האיגודים העסקיים בפרנה, פועלת הלשכה עם ארגוני עסקים שונים במסגרת System Fiep המהווה מרכז עסקים המסייע להתפתחות תעשיית פרנה בתוך ברזיל ומחוצה לה.

כמו כן, הלשכה אחראית על הנפקת מסמכי ATA Carnet, מסייעת באיתור שותפים פוטנציאלים, מספקת סקרי שוק, מסייעת למשקיעים, מהווה סביבה לימודית עסקית הכוללת קורסי יבוא ויצוא, מקבלת משלחות, מארגנת אירועים עסקיים ועוד.

המשלחת כללה את המפקח הראשי, מנהל המערך הבינלאומי שלהם ועוד איש עסקים הפועל בתחום הייעוץ לחברות טכנולוגיות.

אחד מהדברים המעניינים שציינו במסגרת הפגישה הוא שלשכת המסחר של פרנה מתמקדת בקידום העסקים הקטנים/ בינוניים במדינה לפיתוח בשוק הבינלאומי. זה בא לידי ביטוי בכל מיני הכשרות שהם מעבירים (למשל קורס יצוא יבוא), סיוע בבניית תוכנית אסטרטגית, סקרי שוק, ארגון אירועי B2B עם קניינים מחו"ל וכו'.

מנהל המערך הבינלאומי: "בימים אלה ברזיל פותחת את עצמה לשווקים חדשים וישראל מהווה שוק מעניין עבור החברות הברזילאיות המחפשות שותפים בינלאומיים. כך, גם השוק הברזילאי יכול להיות מעניין עבור החברות הישראליות מאחר ומדובר באחד מהשווקים הגדולים בעולם".

לאחרונה, ניתן לראות את התקרבות היחסים הדיפלומטים והכלכליים בין המדינות עם פתיחת הקו הישיר בין תל אביב וסאו-פאולו והעלייה של כ- 16% בסחר בחודשים האחרונים. ביצוא נצפתה עליה של כ-11% וביבוא נצפתה עליה של כ-42% בין חודשי ינואר עד אפריל, לעומת אותם חודשים בשנה אשתקד

 

קרדיט צילום: יח"צ

 

 

למידע נוסף בתחום זה