קניה וחוף השנהב: פגישות אישיות עם השגרירים הישראלים היוצאים, 20.6.19

אפריקה ממזרח למערב!

הנכם מוזמנים לפגישות אישיות עם שני השגרירים הישראלים היוצאים לקניה ולחוף השנהב, מר עודד יוסף ומר לאו וינובסקי, ביום חמישי, 20 ביוני, החל מהשעה 10:00, בבית לשכת המסחר.

המפגש מהווה הזדמנות לחברות ישראליות להיכרות אישית עם נציגי משרד החוץ, הצגת פעילות החברה, שיתוף בניסיון ובאתגרים הניצבים בפניכם במסגרת עשיית עסקים במדינות מערב אפריקה ולמידה על אפשרויות הסיוע מצד השגרירות.

יצואנים חברי הלשכה המעוניינים בתיאום פגישה אישית, מתבקשים למלא באנגלית את טופס הרישום שבתחתית הידיעה.

הפגישות תתקיימנה ביום חמישי 20 ביוני 2019, בבית לשכת המסחר, רח' החשמונאים 84, תל-אביב, קומה 2, החל מהשעה 10:00 בבוקר.

משך כל פגישה: 30 דקות.

 

מר עודד יוסף- השגריר היוצא לקניה, יהיה אמון גם על מדינות טנזניה, אוגנדה, מלאווי ואיי סיישל.

קניה מהווה שחקן כלכלי משמעותי במזרח אפריקה, בשל היותה מרכז תחבורה ולוגיסטיקה. הנמל של קניה, במומבסה, הינו בעל חשיבות אסטרטגית באוקיינוס ההודי כשהוא מהווה שער כניסה למדינות הגובלות בה: סומליה, אתיופיה, דרום סודן, אוגנדה וטנזניה.

בשנים האחרונות, פעלה ממשלת קניה להכנסת רפורמות כלכליות משמעותיות, שהביאו לצמיחתה הכלכלית המתמשכת, שעמדה על כ- 5.7% בשנת 2018. בנוסף לרפורמות, גם הסביבה הכלכלית היציבה, מחירי הנפט הנמוכים, עליה בתיירות, זרימת המזומנים המואצת ויוזמות ממשלתיות לפיתוח תשתיות, הביאו לצמיחתה הכלכלית, הנחשבת למהירה ביותר מבין מדינות אפריקה שמדרום לסהרה.

במבט קדימה, בשנת 2019, צפוי התוצר הלאומי הגולמי לעלות ל5.5% ובשנת 2020 לכ-6%.

קניה צפויה להיות אחת מסיפורי ההצלחה של אפריקה בשל גידול באוכלוסייתה הצעירה, מגזר פרטי דינמי, כוח אדם מיומן תשתיות משופרות ועוד.

הענפים העיקריים לשיתופי פעולה בקניה הם: ארגיה וחשמל, תקשורת, חקלאות ובריאות.

 

מר לאו וינובסקי- השגריר היוצא לחוף השנהב, יהיה אמון גם על מדינות בורקינה פאסו, טוגו ובנין.

חוף השנהב היא לא רק אחת מהמדינות היפות ביותר בעולם, אלא גם היצרנית הגדולה בעולם של קקאו ואגוזי קשיו ויצואנית נפט מובילה.

המדינה שוכנת במערב אפריקה וגובלת בצפון האוקיינוס האטלנטי, בבורקינה פאסו, גאנה, גינאה, ליבריה, מאלי, כמו כן, היא מתפעלת תחבורה אווירת למדינות אלה ועוד.

בשנת 2017, כלכלת המדינה המשיכה להיות בין המובילות באפריקה, עם קצב צמיחה שצפוי להישאר סביב 7.6% בשנים הקרובות.

ממשלת חוף השנהב משקיעה מאמצים רבים בלשפר את האקלים העסקי ע"י הליכים מבוקרים, הכנסת רפורמות כלכליות והענקת הטבות משמעותיות לחברות זרות המעוניינות להתפתח במדינה.

היקף הסחר בין ישראל לחוף השנהב עמד בשנת 2018 עד 25 מיליון דולר, קיטון של 8 מיליון דולר לעומת שנה קודמת , מהם 8.3 מיליון דולר יצוא מישראל אל חוף השנהב (קיטון של 2 מיליון דולר) ו- 16.4 מיליון דולר יבוא מחוף השנהב לישראל (גידול של 3 מיליון דולר).  עיקר הסחר הינו מלח, ציוד רפואי, כימיקלים, ציוד אלקטרוני.

 

לתיאום פגישה יש למלא את טופס הרישום מטה באנגלית

 

 

*
*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה