רואנדה: פגישות אישיות בזום עם השגריר הישראלי במדינה, 5.11.2020

המדינה הירוקה באפריקה מחכה לכם!

חברי הלשכה מוזמנים לפגישה אישית בזום עם השגריר הישראלי ברואנדה, מר רוני אדם, ביום חמישי, 5.11.2020, בין השעות 10:00-12:00.

המפגש מהווה הזדמנות לחברות ישראליות להיכרות אישית עם השגריר, הצגת פעילות החברה, שיתוף בניסיון ובאתגרים הניצבים בפניכם במסגרת עשיית עסקים במדינה ולמידה על אפשרויות הסיוע מצד השגרירות.

משך כל פגישה: 20 דקות.

התחומים רלוונטיים לפעילות ברואנדה: רפואה, חינוך, חקלאות, ניהול ושיפור מים, ניהול ושיפור כ"א בעיקר בתחום היזמות.

יצואנים חברי הלשכה המעוניינים בתיאום פגישה אישית, מתבקשים למלא באנגלית את טופס הרישום שבתחתית הידיעה.

שימו לב: בהמשך יתקיימו מפגשים גם עם השגרירים הישראלים בניגריה ובחוף השנהב, הינכם מוזמנים להירשם בטופס מטה גם למפגשים אלה ופרטים נוספים יינתנו בהמשך.

 

רואנדה

רקע כללי

רואנדה היא מדינה קטנה, ללא גישה לים, הררית, פוריה ועם אוכלוסיה של כ 2.2 מליון אנשים. היא גובלת ברפובליקה הדמוקרטית של קונוגו הגדולה והעשירה ממנה בהרבה, ובמספר מדינה במזרח אפריקה שהן טנזניה, אוגנדה ובורונדי. בתמיכת קרן המטבע, רואנדה הצליחה לבצע רפורמות כלכליות ומבניות המשפיעות באופן משמעותי על קצב הצמיחה הכלכלית שלה בעשור האחרון. רואנדה מוגדרת כיום כמדינה ירוקה, ממנה ניתן לחזור לישראל מבלי צורך להיכנס לבידוד.

מאפיינים פוליטייים

רואנדה שמרה על יציבותה הפוליטית מאז רצח העם ב -1994. הנשיא פול קגמה נבחר מחדש לכהונה בת שבע שנים באוגוסט 2018, בעקבות תיקון החוקה בדצמבר 2015, המאפשר לו לכהן כהונה שלישית. בבחירות האחרונות לפרלמט, ספטמבר 2018, כ- 64% מהמושבים אויישו על ידי נשים, מפלגת החזית הפטריוטית הרואנדית שומרת על רוב מוחלט בפרלמנט, אך, בפעם הראשונה שתי מפלגות האופוזיציה, המפלגה הירוקה הדמוקרטית של רואנדה והמפלגה החברתית אימברקורי, זכו במוסבים בפרלמנט (שניים לכל מפלגה).

מאפיינים כלכליים:

רואנדה שמה דגש על מנגנוני יישום והטמעת מדיניות על מנת להשיג במהירות את מטרותיה לשינוי כלכלי, חברתי וממשלתי לקראת חזון 2050. ב- 10 השנים האחרונות, רואנדה הוציאה שתי תוכניות אסטרטגיות שהתמקדו בפיתוח כלכלי והפחתת העוני, כל אחת למשך חמש שנים, תוכניתEDPRS  (2008-12) ותוכנית EDPRS-2 (2013-2018), שנועדו למשש את תוכנית הפיתוח שלה עד 2020. כיום הממשלה פועלת להטמעת תוכניות ורפורמות ספציפיות למגזרים ומחוזות המשקפת את תהליכי הביזור המתקדמים של רואנדה. המדינה משקיעה.

אתגרי פיתוח:

ההשקעות הציבוריות היו הגורם העיקרי לצמיחה בשנים האחרונות. מימון חיצוני באמצעות מענקים, והלוואת מילא תפקיד חשוב במימון ההשקעות הציבוריות. האטה בצמיחה בשנים 2016 –2017 הדגישה את גבולות מודל הצמיחה של המגזר הציבורי. בהמשך, המגזר הפרטי ימלא תפקיד גדול יותר בהבטחת הצמיחה הכלכלית. החיסכון המקומי הנמוך, המיומנויות, והעלות הגבוהה של האנרגיה הם חלק מן האילוצים העיקריים להשקעה פרטית. דינמיות חזקה יותר במגזר הפרטי תסייע לשמור על שיעור ההשקעה הגבוהה ולהאיץ את הצמיחה.

מאפיינים חברתיים:

הצמיחה הכלכלית החזקה של רואנדה הביאה לשיפורים משמעותיים ברמת החיים, ירידה של שני שלישים בתמותת ילדים ובגידול בהרשמה לבתי ספר יסודיים, התואמת כמעט לרמה האוניברסלית. הטמעת מדיניות בתחומי הצמיחה הכלכלית והיוזמות מקומיות תרמה לשיפור משמעותי בנגישות לשירותים ולפיתוח ההון האנושי.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה