ארגנטינה: פגישות אישיות בזום עם סגן השגרירה היוצא לארגנטינה, 18.8

חברי הלשכה מוזמנים לקחת חלק ביום פגישות אישיות "אחד על אחד", דרך הזום, עם מר אדם לוין, סגן השגרירה היוצא לארגנטינה ביום שלישי, 18 באוגוסט, החל מהשעה 9:30.

המפגש מהווה הזדמנות לחברות ישראליות להיכרות אישית עם נציג משרד החוץ שיהיה אמון על הנושאים הכלכליים בשגרירות, הצגת פעילות החברה, שיתוף בניסיון ובאתגרים הניצבים בפניכם במסגרת עשיית עסקים בארגנטינה ולמידה על אפשרויות הסיוע מצד השגרירות.

משך כל פגישה 30 דקות.

 

ארגנטינה נחשבת לבין המדינות עם הכלכלות הגדולות ביותר באמריקה הלטינית, עם GDP של 450 מיליון דולר.

המדינה משתרעת על פני 2.8 מיליון קמ"ר ועשירה במשאבי טבע הכוללים, קרקעות פוריות, גז וליתיום. כמו כן, המדינה מובילה בתעשיות ייצור המזון, חלקי חילוף לרכב, שירותים והיי-טק.

עם זאת, הצמיחה הכלכלית של המדינה תנודתית מאוד בשל כשלים מוסדיים שפגעו קשות בהתפתחותה. כמו כן, רמת העוני בארגנטינה גבוהה ועומדת על כ-35.5% מהאוכלוסייה ומתוכה למעלה מ-52.3% הם ילדים.

על מנת להתמודד עם המצב, המדינה יצאה בתוכניות תקציביות שונות הכוללות קצבת ילדים אוניברסלית ותוכנית העברת מזומנים לכ-4 מיליון ילדים ומתבגרים עד גיל 18, כ-9.3% מכלל האוכלוסייה.

בשנת 2018, המדינה חוותה משבר כלכלי קשה שהשפיע על השקעת התקציבים ועל הצורך המידי בסיוע מצד קרן המטבע. הסיוע התחיל בסכום של כ-57 מיליארד דולר, כשהמטרה העיקרית הייתה לייצב את החשבונות הציבוריים ולהגיע לאיזון פיסקלי ראשוני בסוף שנת 2019.

בהמשך לזאת, המצב הכלכלי הרוע ממשיך במדינה והפזו הארגנטינאי איבד כ-68% מערכו מאז 2018. כמו כן האינפלציה השנתית עומדת מעל ל-50% ולאחר ירידה של 2.5% מהתמ"ג ב2018 חלה ירידה נוספת של 2.2% בשנת 2019.

ארגנטינה- ישראל

כמדינה היחידה מחוץ לאמריקה הלטינית שלה הסכם סחר חופשי בתוקף עם ארגנטינה (ישראל- מרקוסור), נהנית ישראל ממעמד מיוחד. בהתאם, זוכות חברות ישראליות ליתרון מובנה בסחר עם ארגנטינה: ביטול הדרגתי של מכסים על 93% מהמוצרים הנסחרים בין ישראל לבין מדינות המרקוסור, כללי מקור גמישים נוחים ליצואן הישראלי וכן מנגנון ישיר ליישוב סכסוכים.

ההזדמנות העסקיות ליצואנים במדינה מתמקדים בעיקר בתחומי החקלאות, מים, HLS, ועוד.

ההזדמנויות העסקיות ליבואנים במדינה מתמקדות בעיקר בתחומי המזון (אורגני/ מעובד), חלקי חילוף לרכב, קוסמטיקה ועוד.

חברי לשכה המעוניינים לתאם פגישה, מוזמנים למלא את טופס הרישום מטה.

*
*
*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה