משלחת חקלאית לארגנטינה וצ'ילה: הזדמנות ייחודית שלא כדאי לפספס, 12-15.6.17

ממשלת ארגנטינה פתחה חלון הזדמנויות ייחודי לחברות ישראליות בתחום החקלאות, וכחלק מתוכנית העבודה של משרד הכלכלה לחיזוק חברות ישראליות בתחום זה, מאורגנת משלחת של חברות ישראליות לביקור בארגנטינה וצ'ילה בין התאריכים 12 עד 15 ביוני. ענף החקלאות בארגנטינה מוגדר על ידי הממשלה כענף אסטרטגי והיא מעניקה חשיבות רבה להגדלת היבול החקלאי ולשיפור התחרותיות של הענף, בין היתר לאור פתיחת חסמי הסחר הכבדים שהיו בו, ומכיוון שהענף מהווה כמחצית מהיצוא של המדינה.

בארגנטינה כמות השטחים הזמינה לנטיעת גידולים היא מהגדולות בעולם והיא אחת מהיצואניות המובילות בעולם של סחורות חקלאיות, ביניהן שמן סויה (ראשונה בעולם), תירס (שלישית בעולם), לימונים (ראשונה בעולם), דבש (שנייה בעולם), אפרסקים (שנייה בעולם).

בראייה כלפי העתיד, היקף היבול החקלאי בארגנטינה צפוי לגדול ב-40%-80% עד 2020. בחירתו של הנשיא מאוריסיו מאקרי הביאה עמה רפורמות גדולות שהובילו לשיפור ניכר ביכולת הסחר עם ארגנטינה ותהליך הפיכתה לכלכלה פתוחה ומתקדמת. רפורמות אלה הביאו, בין היתר, גם להצהרת התושבים על הון כולל בשווי של 90 מיליארד דולר בעקבות החוק ל"הלבנת הון לא מוצהר" והזרמת 16 מיליארד דולר לקופת הממשלה במסגרת הנפקות אג"ח בינלאומי לראשונה מאז 2001.

כל זה חיזק משמעותית את המוניטין הכלכלי של ארגנטינה בעולם. בין הצעדים הנוגעים ישירות לתחום הסחר ניתן למנות את הסרת הפיקוח על שער הפזו, הסרת מגבלות על ייבוא, על החזקת מטבע חוץ ועל השקעות ישירות, וכן הפחתה משמעותית של מיסי יצוא והגדלת מכסות יצוא בחקלאות.

הרפורמות העמוקות הובילו לזעזועים כלכליים במהלך 2016, אך בשנת 2017 צפויה הכלכלה להתאזן ולצמוח. בנוסף, נזכיר כי לחברות ישראליות קיים יתרון מובנה בסחר עם המדינה. זאת מכיוון שישראל הינה המדינה היחידה מחוץ לאמריקה הלטינית, שיש לה הסכם סחר חופשי בתוקף עם ארגנטינה - הסכם אזור סחר חופשי ישראל-מרקוסור. ההסכם מוביל לביטול הדרגתי של מכסים על 93% מהמוצרים הנסחרים בין ישראל ומדינות המרקוסור, קובע כללי מקור גמישים ונוחים ליצואן הישראלי וכן מכיל מנגנון ישיר ליישוב סכסוכים.

 

המשלחת מאורגנת על ידי מנהלת ענף אגרוטכנולוגיה במכון היצוא. פרטים לגבי עלויות ההשתתפות במשלחת יימסרו למתעניינים שימלאו את טופס הרישום.

הידיעה באדיבות יואב סיידל,  עוזר סגן מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה.

*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה