גב' רוני רייבר | מנהלת האגף הבינלאומי | סחר בינלאומי | משלחות יוצאות | 17/12/2013

משלחת יוצאת לאתיופיה- סיכום ורשמים

בין התאריכים 27-30 בנובמבר ביקרה באתיופיה משלחת עסקית פרי יוזמה של האגף הבינלאומי לאור הצורך שעלה מקרב חברי לשכת המסחר. מועד הביקור סוכם בתיאום עם מועד התערוכה המסחרית שאורגנה באדיס אבבה ע"י לשכת המסחר האתיופית ולרגל הקמת ביתן ישראלי אשר מומן ע"י משרד החוץ של ישראל ותוחזק ע"י צוות שגרירות ישראל באתיופיה.

המשלחת הישראלית מנתה נציגים מ-7 חברות בתחומים הבאים: תשתיות לתחבורה יבשתית, מערכות לחימום מים באנרגיה סולרית, יצרני מזון רפואי, חברה בבעלות משותפת ישראלית ואתיופית העוסקת ביצוא של מוצרים וציוד מישראל לאתיופיה ויבוא של מזון מאתיופיה לישראל, יבואני מזון ותבלינים מאתיופיה, יצרני אריזות פלסטיק וחברה לניהול ויעוץ של פרויקטים תעשייתיים.

תכנית הביקור כללה: השתתפות בטקס הפתיחה של התערוכה בה השתתפו בעיקר חברות אתיופיות אך גם חברות מאירופה, סין, אמריקה ומדינות אפריקאיות שונות, ביקור במתחם, פגישה עם מנכ"ל רשות ההשקעות האתיופית, השתתפות בסמינר שאורגן ע"י השגרירות הישראלית בשיתוף עם לשכת המסחר האתיופית. בסמינר השתתפו אישים רשמיים בכירים מאתיופיה ולמעלה מ-100 אנשי עסקים מקומיים. במסגרת הסמינר הציגה כל אחת מהחברות הישראליות את פעילותה ובסיומו התקיימו פגישות אישיות בין חברי המשלחת ואנשי עסקים שהשתתפו בסמינר, עפ"י תכנית שהוכנה מראש ע"י השגרירות.

ביומיים הבאים התקיימו פגישות אישיות בין חברי המשלחת וחברות מקומיות וכן אישים בכירים (שרים ומנכ"לים) במשרדי האנרגיה, המסחר, התעשיה, הבריאות, התחבורה, החקלאות והתיירות של אתיופיה. שגרירת ישראל באתיופיה נכחה בחלק מהפגישות והקונסול הכלכלי ליווה את מרביתן.

במסגרת הביקור נחתם הסכם לשיתוף פעולה עם לשכת המסחר של אדיס אבבה שהיא הלשכה החשובה באתיופיה. כמו כן, חוזק הקשר עם לשכת המסחר האתיופית אשר ארגנה פעמיים משלחות לישראל ועימה נחתם הסכם לשיתוף פעולה לפני שנה. כמו כן,נפגשתי עם מנכ"ל ארגון תעשיית המזון של אתיופיה A).T.A.), וסוכם על שיתוף פעולה הכולל העברה הדדית של פניות עסקיות ומידע כלכלי. מנכ"ל הארגון גם הודיע על כוונה לארגן משלחת יצרני מזון אתיופיים לביקור בישראל במהלך 2014, הביקור יטופל על ידי המחלקה הבינלאומית.

חברי המשלחת הביעו שביעות רצון מהתכנית ובעיקר מהפגישות האישיות שתואמו עבורם. חלק מחברי המשלחת כבר חתמו על עסקאות עם גופים מקומיים והאחרים יצרו קשרים עסקיים בעלי פוטנציאל.

לסיכום: אתיופיה הינה מדינה בעלת פוטנציאל לעסקים בתחומים שונים: מפרויקטים של תשתיות ועד ליצוא ויבוא של מוצרים בתחומים שונים. בנוסף, נוצרו קשרי עבודה טובים עם מספר גופים: שגרירות ישראל באדיס אבבה והקונסול הכלכלי, לשכת המסחר האתיופית ולשכת המסחר של אדיס אבבה, וארגון יצרני המזון.

האגף הבינלאומי ישמח לסייע לכל המעוניין ביצירת קשר עם הגורמים העסקיים באתיופיה.
לפניות נא להתקשר למנהלת דסק אפריקה באגף, שרון שטרית, במייל: sharonc@chamber.org.il.

למידע נוסף בתחום זה