אז איך עושים את זה ? המסר

סל הכלים להעברת המסר

כישורים

  • בניית מצגת אישית ועסקית יעילה
  • העברת מסרים ברורים
  • הגדרת לקוחות וקהלי יעד רצויים
  •  חשיבות המיקוד לצורך הרחבה
  • בידול ויתרון מול עמיתים ומתחרים
  • הצגה מגוונת עם תועלת – משתלמת ! 

 בניית מצגת אישית ועסקית יעילה

  •  הציגו את העיסוק שלכם בקצרה ! 60 השניות במוכרות לנו אינן בדיחה !
  • בנו הצגה אישית ועסקית ! עסקים עושים עם אנשים

העברת מסרים ברורים

  • המעיטו להשתמש במילה "אני"
  • אל תשתמשו במונחים המקצועיים המובנים רק לקהל מצומצם
  • השתמשו במילים פשוטות ובמונחים ברורים לכולם
  • השתמשו בדוגמאות ובהקבלות לפשט מונחים או תהליכים מורכבים 

הגדרת לקוחות וקהלי יעד רצויים

  • אין בעל עסק הנותן שירות או ספק מוצר שקהל היעד שלו הוא : כולם !
  • הדבר הראשון שעלול לבטל את המושג כולם הוא איזור גיאוגרפי
  • כמו גם : גיל, דת מין וכו'
  • הגדירו בבירור מיהו קהל היעד שלכם , שאלו את עצמכם :
  1.        לאיזו כמות אני יכול לספק ?
  2.        לאיזו איזור אני יכול לספק ?
  3.        מהו הגיל המתאים לשירות/מוצר ?
  4.        איזו רמה סוציו אקונומית מתאימה למוצר/שירות שלי ?
  5.        איפה נמצא הקהל שלי ?

מיקוד לצורך הרחבה

  •          יתכן ואתם עוסקים במספר עיסוקים משיקים ויתכן ויש לכם יותר מקהל יעד אחד
  •          יתכן ואתם מאמינים כי בעת מפגש עם הזולת כבודד או כקבוצה, עליכם למנות את העיסוקים ולבקש את כל הבקשות ......

טעות !!!

בתחום הרישות בו אנו נעזרים באנשים ע"מ להרחיב את עסקינו אנו חייבים להכיר במגבלות הזיכרון.

האדם שעומד מולנו מוגבל ביכולת הזיכרון שלו בודאי כשמדובר בקבוצה . הציגו את העיסוק שלכם בצורה מעניינת והתמקדו אך ורק דבר אחד , העניין שתגרמו ייצר עבורכם פגישה , בה תוכלו לפרוש את היריעה.

דברו על דבר אחד ופתחו את הדלת להרחבת השיחה.

בידול ויתרון מול עמיתים ומתחרים

  • כל אדם הוא שונה ומיוחד – הדגישו את הייחוד שלכם בכל זמן ובכל מקום
  • גם בעסקים דומים קיים יתרון יחסי (חניה, ערך מוסף, הדרכה וכו') זהו אותו והציגו אותו
  • חשבו, כתבו ונסחו מהו היתרון היחסי שלכם אל מול עמיתים ומתחרים (לא בכסף, שירות וזמינות)

 הצגה מגוונת עם תועלת – משתלמת !

  • בנו לעצמכם מצגת אישית ועסקית מעניינת !
  • דברו אל קהל המאזינים והציגו את התועלת שהם מהמוצר ו/או השירות.
  • בנו לעצמכם מס' מצגות המיועדות לקהלים מגוונים
  • אל תלמדו בע"פ את המצגת שלכם
  •  דברו מן הלב והיו נלהבים !

ועפרה פסל אומרת : חיים ומוות ביד הלשון ... וגם העסקים

 עפרה פסל הינה מומחית לרישות עסקי ויועצת לחברות ועסקים בתחום ofra@passal.co.il 

 

למידע נוסף בתחום זה