פורום נשים בקריירה

כ- 80 נשות עסקים נפגשו ביום שישי (05.09.14) למפגש נוסף של פורום "נשים בקריירה ובעסקים" של איגוד לשכות המסחר, המתכנס אחת לרבעון, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל ת"א. למפגש הגיעו מנכ"ליות, מנהלות בכירות בחברות ויזמיות שהקשיבו, על ארוחת בוקר שמוקדשת ליצירת קשרים עסקיים, להרצאותיהם המרתקות של נורית דבוש, יו"ר חברת גני יהושע ויו"ר דירקטוריון תיאטרון הבימה, ואריק זאבי, המדליסט האולימפי.

דבוש
, לשעבר יו"ר הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, וכיום יו"ר חברת גני יהושע ויו"ר דירקטוריון תיאטרון הבימה, דיברה בהרצאתה על הקשיים אותם עברה כאישה דתיה מהפריפריה עד שהגיעה אל מעמדה התקשורתי היום. היא הציגה את הפילוסופיה שלה וסיפרה כי בכל פעם שהרגישה שלוחצים אותה לקיר – היא הבינה שהוא מעניק לה כוח להלחם בחזרה. דבוש ציינה כי קריירה אינה מכשול לחיים אישיים ומשפחה. במהלך השנים לומדים לנהל את הזמן טוב יותר ולהימנע מרגשות אשמה. כמו כן, דבוש ביקשה לשים דגש על קידום נשי ואפליה מתקנת, ופנתה לכל אישה מנהלת באשר היא: "תבדלי את עצמך בערך מוסרי אחד – תעדיפי אישה, ותודי בזה".

זאבי, מדליסט אולימפי ומייסד "הקרן למצוינות אולימפית בישראל", סיפר על דרכו המקצועית ועל המעבר מהספורט התחרותי להרצאות. זאבי ציין כי רף הציפיות של ענף הספורט הישראלי הוא מאוד נמוך. הסביבה מעודדת בעיקר השתתפות ופחות הישגיות, אך אין לכך סימוכין למציאות- "האם טייסי הקרב, מפתחי ההיי-טק וזוכי פרס נובל הם אינם ישראלים? מדוע הם מרשים לעצמם לשאוף להישגים הגבוהים ביותר, ואנו מסתפקים לעיתים בהרבה פחות?"
זאבי ציטט אמרה המיוחסת למיכאלנג'לו האומרת כי הבעיה שלנו היא לא הצבת מטרות גבוהות שלא ניתן לעמוד בהן, אלא הצבת מטרות שניתן לעמוד בהן; ואף תרם שתי עצות להימנע מבינוניות: לצאת מאזור הנוחות, ולא להיות מושפעים מהסביבה שמנסה לגונן.


הפורום, בראשו עומדות מירה מינס חברת נשיאות איגוד לשכות המסחר ויו"ר ועדת ההסברה באיגוד ובת שבע שטראוכלר סגנית יו"ר שדולת הנשים, מהווה פלטפורמה ליצירת קשרים עסקיים וניהול דיאלוג בלתי אמצעי בין נשות עסקים בישראל לאנשי/נשות מפתח במשק ובכלכלה.
קרדיט צילום: ליאת מנדל