-
ועידת הרכב: CARS 2018
- תוכנית הועידה
- הועידה בתקשורת
- רישום לנסיעת מבחן - אופל אינסיגניה החדשה
- ועידת Cars 2018: מי היה ומה אמרו?
- נתפסו במצלמה
- פאנל: האם הרגולציה שמה ברקס למוסכי ההסדר?
- פאנל: אקזוטיקה שם המשחק
- פאנל: מכונית חשמלית ושמה תשוקה
- פאנל: מרכזי פיתוח לרכב העתיד בישראל מניעים את המהפכה האוטונומית
- הרצאת מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל
- הרצאת נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין
- הרצאת אלעד צרפתי, סמנכ"ל מוביליי
- הרצאת חזי שייב, מנכ"ל אופל ישראל
- הרצאת אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל
-
ועידת הרכב : CARS 2017
-
ועידת הרכב: CARS 2016
-
ועידת הרכב: CARS 2015
-
ועידת הרכב: CARS 2019
הרצאת נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את ועידת הרכב cars2018 של איגוד לשכות מסחר ואמר כי אחת מהבעיות של כולנו הם הפקקים, פקקי התחבורה, פקקי התעבורה בכבישי הארץ, כולנו יודעים היטב מהו המחיר הגבוה שאנחנו משלמים ומשלמים מאוד גבוה, באיכות החיים, איבוד שעות עבודה, תאונות דרכים וגם שימוש מיותר באנרגיה, שזה אומר הרבה כסף למדינה זו. בעיית הפקקים הולכת ומעצימה ונראה כי אין פתרון ואין כזה.
"אנחנו יכולים להשקיע המון בתעבורה ובכבישים, וזה חשוב. אך הפיצוץ בכבישים ימשיך ויעלה, לא משנה כמה נשקיע, גשרים, כבישים, בין עירוניים, הפקקים יגברו. במדינת ישראל יש לנו מלכוד פשוט, אנחנו קונים הרבה רכבים ונמשיך לקנות. בשנים 2016, 2017 נרשמו 550,000 רכבים והרכישה נמשכת. תקציב המדינה נשען במידה רבה מאוד על רכישת הרכבים. לא יעזור אם נשקיע בתשתיות, הפקקים יעלו. לכן צריך לחשוב בצורה שונה, להבין כי זו לא אחריות רק של משרד התחבורה, זה מחייב גישה כללית."
על כן, לין הציע רעיון מהפכני: "אני נוסע בכביש המהיר, מס' 2, מת"א לנתניה ואני רואה זרם של פקקים מנתניה לת"א, שואל עצמי למה הם נוסעים לת"א? בשביל לעבוד? כן. הם באים לשבת ליד פסי ייצור? לא, הם באים לעבוד עבודה משרדית, למה נוסעים מנתניה לת"א לעשות עבודה משרדית? למה כולם צריכים להצטופף בבניין גדול בת"א, אנחנו לא צריכים ריכוזים של משרדים במקום אחד, אנו צריכים לפזר את זה, שהעובדות והעובדים שגרים בנתניה יעבדו בנתניה. אם נבין שלא צריכים לעבוד פיזית באותו מקום, יש לנו את כל הטכנולוגיה לשנות זאת. אבל כדי שנעשה זאת, אנחנו צריכים לשנות את החשיבה ולהבין שאנחנו לא צריכים להביא את האנשים מהערים השונות אל תוך מרכז העיר, אפשר לפזר את אתרי העבודה וזה יוריד את עומס הפקקים. בדרך זו אנשים לא יגיעו ברכבים לת"א. על הממשלה לאמץ תכנית כלל לאומית עם כל גורמי התכנון להשגת מטרה זו. זה גם יחזק מאד את ערי הלוויין".
"בואו נתחיל לחשוב אחרת, בואו ננתץ את מיתוס הנת"צ, ונבין שמה שנקרא הסעת המונים, צריך להתמקד רק ברכבות, רכבות פרברים ולא בתנועה יבשתית של מכוניות. התפיסה של תחבורה ציבורית יבשתית נכשלה ותמשיך להיכשל. יש לנו ניסיון של עשרות שנים שלא ייווצר שום שינוי מבני, הנתיבים של תחבורה ציבורית יוקדשו לתנועה מדוללת בעוד שאנו נתקע בשני הנתיבים הנותרים. "