רפורמת התמרוקים הוצאה מחוק ההסדרים, ייקח זמן רב עד אשר תוסדר רגולציה חדשה לענף

ביום 9.7.2020 נשלחה פנייה דחופה לשר האוצר, ח"כ ישראל כ"ץ לבטל כבר בחוק הקרוב את אגרות הרישוי שמשלמים היבואנים ויצרני הקוסמטיקה למשרד הבריאות ונאמדות במיליוני שקלים בשנה. וזאת לאחר שההתקבלה ההחלטה להוציא את רפורמת התמרוקים מחוק ההסדרים. במשך שנים ארוכות משרדי הבטיחה הממשלה להוביל רגולציה חדשה בענף התמרוקים הדומה לנהוג באירופה ובעולם המערבי, ועד כה הניסיונות נכשלו.


במכתב נוקב ששלח יו"ר חטיבת התמרוקים באיגוד לשכות המסחר, ראובן בילט, לשר כץ הוא כותב: "בשבועות האחרונים הצגת את הרפורמות שתנהיג כשר אוצר חדש ובפרט בחוק ההסדרים הקרוב. לדבריך, הנושא הראשון בחשיבותו הוא ביטול הרגולציות הקיימות של משרד הבריאות בענף התמרוקים ובמוצרי מזון שונים. על אף ההצהרות וההתחייבויות, אסדרת ענף התמרוקים הוסרה מחוק ההסדרים."

 

בעיית הנטל הכבד על הענף יכלה להגיע לפתרון ע"י אימוץ הרגולציה השוויצרית, כפי שהובטח פעמים רבות ע"י משרד הבריאות ומשרדי ממשלה אחרים, ולאחר שהבענו את תמיכתנו באימוץ הרגולציה זו, אנו דורכים במקום. משמעות הדבר היא כי ייקח זמן רב עד אשר תוסדר רגולציה חדשה לענף התמרוקים ובכלל זה אין וודאות כי הצוות הבין משרדי שיוקם יצליח לגבש הסכמה על נוסח חקיקה.

 

ברגולציה הנוהגת כיום, משולמות ע"י יצרנים ויבואנים אגרות רישום שונות. הסכומים הגבוהים אשר העסקים נדרשים לשלם למשרד הבריאות עבור רישיונות, מגולגלים על הצרכן ולכן יש לפעול בעניין זה ולהסיר את אגרות אלה לאלתר.

 

מזה שנים שחטיבת התמרוקים מבקשת לבטל את הדרישה לתשלום אגרות אלה. ראוי לציין שהטלת אגרות מייקרת את המוצרים לצרכנים. לא כל שכן, הכבדה באמצעות תשלום האגרות, כאמור, מקשה מאוד על העסקים הקטנים ופוגעת ביכולתם להמשיך ולפעול.

 

הנושא בתקשורת

כלכלסיט | 9.7.2020

למידע נוסף בתחום זה