רפורמת מיסוי הרכב הדו גלגלי הוארכה עד תום שנת 2018

רשות המיסים הודיעה כי הצו הקובע את שיטת מיסוי הרכב הדו גלגלי בישראל בשיטה המשלבת נפחים והספקים גם יחד, הוארך בשנה נוספת בחתימת שר האוצר ח"כ משה כחלון.  

במסגרת הרפורמה שעוגנה בצו שעה קבע שר האוצר, משה כחלון, בשנת 2012 כי תבוטל האבחנה בין קטנוע (עליו הוטל מס קנייה בגובה 40%) ובין אופנוע (עליו הוטל מס קנייה בגובה 72%). כמו כן, שיעורי המס החדשים עליהם הוחלט במשרד האוצר נקבעו לפי הספק המנוע.

 

יו"ר איגוד הרכב הדו גלגלי בלשכת המסחר, טלי ברנר דרורי, ברכה על חתימת הצו.  לדבריה, שיטת המיסוי שנקבעה בצו והוארכה לשנה נוספת היא שיטת המיסוי הנכונה והמתאימה ביותר לסוג כלי הרכב, לאופן השימוש בהם, לדרגות הרישוי וכן למגמה העולמית להכיר בהספקים כפרמטר המוביל. שיטה זו חיונית לייבוא של היצע רחב ומגוון של כלי רכב דו גלגליים, תוך מניעת מיסוי יתר, שלא לצורך, על כלי רכב בעלי הספקים דומים ושימושים דומים אך בעלי נפחי מנוע שונים.

 

דרורי הדגישה כי "אנו מודים לשר האוצר ח"כ משה כחלון וכן לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ ישראל כץ ולצוות אגף הרכב במשרדו בראשות משה ויצמן על ביצוע הבחינה המקצועית והיסודית של הנושא וקבלת החלטה מושכלת ונכונה לציבור הרוכבים וצרכני הרכב הדו גלגלי בישראל".

 

עוד ציינה כי "אנו מצפים מרשות המסים להביא לקיבוע נוסחת מס הקנייה על רכב דו גלגלי לטווח ארוך על מנת שגם המגזר העסקי וגם הצרכנים יוכלו לבצע את שיקוליהם הכלכליים בצורה נכונה ומיטבית".

 

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה