אספקת סחורה לעסקים לממכר מזון מן החי

בתאריך 18.3.2021 נשלח מכתב מהיחידה הווטרינרית במשרד הבריאות לבעלי מפעל / יבואנים/ בעלי בית קירור / משווקים ברכב הובלה של מזון מן החי, בו דורש משרד הבריאות מהעסקים להירשם במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות. 

על פניו נראה כי הפניה נועדה ליעל תהליכים בממשק בין המגזר העסקי לרגולטור, יחד עם בסייפא של המכתב מצוין כי "החל מתאריך 15.4.2021 לא תורשה לשווק לעסקים אשר אינם רשומים במערכת הממוחשבת".

המשמעות הכלכלית, המשפטית והניהולית של המכתב, התמים לכאורה, על המגזר העסקי הינה עצומה. בפועל עסק שלא יירשם לא יוכל לקבל תוצרת מן החי המפוקחת על ידי המשרד.

מוזמנים לעיין בפנייתה של ישראלה מני, סמנכ"לית כלכלה ומיסים בלשכת המסחר למשרד הבריאות בנושא זה ובמכתב התגובה לפנייתה מצ"ב מטעם ד"ר יוני ינון, מנהל היחידה הוויטרינרית במשרד הבריאות.

לפי שעה התנאי לרישום נדחה למועד אחר שטרם נקבע. אנו מוסיפים לפעול בעניין בשיתוף ישראלה מני וחטיבת רשתות שיווק המזון בניהולו של נמרוד הגלילי בלשכה, וביקשנו לתאם פגישה בנושא עם היחידה הווטרינרית. מי מהחברים שמעוניין להיות מעורב בפעילות מוזמן לעדכן את מירב קפלן, סגנית מנהל אגף יבוא מכס ותקינה בלשכה במייל meravk@chamber.org.il או בטל' 03-5631116

למידע נוסף בתחום זה