בכירי הרשתות הקמעונאיות במכתב לרה"מ: "עליך להתערב אישית- המדיניות המפלה תמוטט הרבה עסקים"

שורת אנשי עסקים מהמובילים במגזר הקמעונאי פנו במשותף לקיים פגישה ישירה עם רה"מ עצמו וטענו כי הממשלה מובילה מדיניות אפלייתית מאסיבית נעדרת שוויון המעניקה יתרון ענק לספקים מחו"ל.

במכתב נוקב לראש הממשלה, מתייצבים 11 אנשי עסקים מובילים, מחטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר, המייצגים את  המגזר הקמעונאי בישראל. יש לציין כי המגזר הקמעונאי מונה כיום 55,000 אלף עסקים, חלקם הגדול עסקים קטנים (חנויות רחוב).


הפונים טוענים: "בשנים האחרונות שרוי המגזר הקמעונאי בהתמודדות קשה, עם התפתחותה המואצת של מגמת המסחר המקוון (E-Commerce). תוצאות התפתחויות אלה, אפשר לראות בבירור בארצות הברית ובאנגליה. אנו לא מבקשים סיוע כספי מהמדינה כפי שלא בקשנו עד היום. עם השינויים המבניים נתמודד בכוחות עצמנו, כל עוד גם המדינה תנהיג מדיניות הוגנת".

על המכתב חתומים: גבי רוטר, בעלים ומנכ"ל קסטרו; רמי שביט, בעלים ומנכ"ל המשביר לצרכן; יעקב הלפרין, בעלים ומנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין; אורן רווח, יו"ר קבוצת אסתי לאודר ישראל; הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל פוקס; משה גולברי, בעלים ומנכ"ל רשת גולברי; סולי סקאל, בעלים ומנכ"ל קבוצת סקאל; משה זילברשטיין, בעלים ומנכ"ל חברת לירם שבבעלותה הזיכיון הישיר של מותג KEDS בישראל; יעקב (ג'קו) גבאי, בעלים ומנכ"ל דיסקרט; עמוס הורוביץ, מנכ"ל רשת WeShoes; שמואל אבני, בעל רשת אפרודיטה. בעלי עסקים אלה לבדם מעסיקים יחד מעל 21,000 עובדות ועובדים.

לטענת הפונים, "מה שמחמיר מאוד את המצב וללא צורך, זו מדיניות אפלייתית מסיבית נעדרת שוויון המעניקה יתרון ענק לספקים מחו"ל". בכלל זה נכללים הפטור ממע"מ עד היקף רכישה בגובה 75 דולרים, וטיוטת צו היבוא האישי". 


מנהיגות המגזר הקמעונאי דורשת פגישה דחופה עם ראש הממשלה, שכן "בנושא זה היו לנו דיונים עם שר האוצר ושר הכלכלה, אבל אנו סבורים, שהנושא כבד משקל והוא באחריות הממשלה כולה. על כן, אנו מבקשים להיפגש עמך בדחיפות על מנת שתהיה מודע אישית וישירות לתוצאות המדיניות הקיימת היום ואף תשפיע על שינויה למניעת האפליה לרעה של מגזר עסקי רחב בישראל ויצירתה של תחרות שוויונית והוגנת".

לצפייה בכתבה בנושא באתר "כלכליסט" לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה