אמזון נדרשת לשלם מיסים ככל עסק קמעונאי אחר!

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר פנייה דחופה למנהל רשות המסים, משה אשר, בה טען כי כפי שרשות המסים החלה להתנהל מול ענקי הדיגיטל 'גוגל' ו'פייסבוק', כך היא צריכה גם היום לקבוע עקרונות באשר ל'אמזון'.

בפנייתו כתב לין: "עלינו להבטיח שאם 'אמזון' אכן תיכנס לישראל יש ליידעה מראש, ולכל אלה השואפים לקדם את בואה לישראל, שעל כל מכירותיה כאן בישראל, בין שהן מקוונות או שאינן מקוונות, היא תצטרך לשלם את מלוא המסים המוטלים על המגזר הקמעונאי, וגם לעמוד בדרישות חוקיות היבוא, כמו המגזר הקמעונאי. הבהרת עמדת האוצר ורשות המסים בעניין זה חשובה ביותר."

 

אנו סבורים כי כבר היום חייבים לקבל החלטה ברמה של הצהרת מדיניות הקובעת ברורות ש'אמזון' תמוסה בכל פעילותה כאן בישראל כפי שממוסה כל עסק קמעונאי אחר ושכללי הענקת הפטור ממסים החלים על יבוא אישי לא יחולו על פעילותה של 'אמזון'.מספיק שנתבונן אל מה שמתרחש היום בארה"ב באשר להשפעת 'אמזון' על המגזר הקמעונאי שם. הם כבר 44% מנתח השוק. בעוד שהמכירות של המגזר הקמעונאי הרגיל עלו מאז 2012 ב-20%, מכירות 'אמזון' עלו ב-310%. עשרות אלפי עסקים קמעונאים נסגרים בארה"ב, פרי תחרות סופר אגרסיבית של 'אמזון'.

 

בעיה זו של האיום המוחשי על המגזר הקמעונאי בישראל כתוצאה מיצירת אי שוויון בנטל המיסוי מחמירה מאוד ומתעצמת נוכח העובדה שעכשיו גם רוצים על פי חוק ההסדרים במשק המדינה להפוך את היבוא האישי לייבוא כמעט מסחרי:  לדברי לין, "רכישת 30 יחידות עד סכום של 1000 דולר ו-5 יחידות מעל 1000 דולר מבלי הגבלת הסכום זה כבר לא יבוא אישי, זה יבוא חצי מסחרי. אלה כבר לא רכישות לשימוש קצר מועד, אלה רכישות ליצירת מלאי. חוששני שלא הייתה מספיק רגישות באוצר להבין משמעויות אלה".

למידע נוסף בתחום זה