נשיא איגוד לשכות המסחר לשר הפנים: בסס שיטה על פיה יוענקו הקלות לעסקים במס הארנונה אם מחזורם פחת משמעותית בתקופת הלחימה

מתווה הפיצויים שנחקק זה מכבר לא נותן מענה לעניין מס הארנונה לעסקים. בפנייה לשר הפנים כתב לין "כי ביום 6/11/2023 פנה אליך היועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד שלומי לויה, על מנת שתבחן אפשרות להקל על המגזר העסקי בתשלומי הארנונה לרשויות המקומיות. הרעיון אז היה להתאים את מה שכבר נעשה בתקופת משבר הקורונה שבו ניתנה הנחה על ידי הרשויות המקומיות למי שעמד בכללים בגובה של 95%."

לין הוסיף כי, "המדינה התעלמה מסוגיית הארנונה במתווה הפיצויים ומותירה עסקים רבים בקשיים ולא מספקת מענה ראוי. המדינה חייבת לפצות עסקים - כגודל הפגיעה במחזור כך גודל ההנחה במס הארנונה לעסקים."

מגזר המסחר והשירותים – שאת מרביתו אנו מייצגים והוא המגזר הגדול ביותר במשק על פי נתוני הלמ"ס - נפגע קשות והפעילות העסקית של מאות אלפי עסקים ירדה בצורה משמעותית מאז החלה הלחימה ובעיקר עסקים קטנים וחנויות המצויות בתחום הרשויות. אנו מוצפים בפניות של חברים, המבקשים מאיתנו לפעול על מנת להקל עליהם את נטל מס הארנונה על מנת לאפשר להם לשרוד את התקופה הקשה ולהמשיך להעסיק עובדים במתכונת רחבה ככל האפשר".


משלא נענה לין לפניה מתחילת חודש נובמבר התקיימה חשיבה מחודשת בלשכת המסחר והוגשה לשר הפנים הצעה נוספת בה ציין לין "כי אנו מציעים פתרון אחר לסוגיה ועל פיו תינתן הנחה בארנונה לעסקים באותו שיעור בו נפגע המחזור העסקי שלהם. זאת, כמובן, ביחס לתקופה הקובעת כמצוין בחוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד -2023 כפי שייקבע בחוק מפעם לפעם. לדוגמא: אם המחזור פחת ב-50%, הנחת מס של 50%".

למידע נוסף בתחום זה