לין: "היום יותר מתמיד יש לבטל את הפטור ממע"מ על יבוא אישי ולעודד קניה כחול לבן"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "על האוצר להפסיק את האיוולת של הענקת פטור ממע"מ ברכישת מוצרי צריכה מחו"ל, זה לא עומד בשום מבחן של היגיון. ביטול מיסים מחו"ל צריך להיעשות דרך ביטול מכסי המגן שנותרו ולא דרך ביטול המע"מ.

המע"מ בישראל מוטל על כל המוצרים החיוניים (חשמל, מים, מזון ותרופות) ואין שום סיבה להעניק פטור זה דווקא לרכישת מוצרים מחו"ל ולפגוע ביכולת של המגזר העסקי לתחרות הוגנת".

לין ממשיך ותוקף את האיוולת המתמשכת וקורא לעשות לה סוף, בטח בתקופת מלחמה כשרבים בקהילה העסקית הבינ"ל בוחרת צד בסכסוך: "אי אפשר פה להתחכם, הסנטינמטים לעזור למגזר העסקי בישראל אכן קיימים והציבור ירצה לערוך קניותיו בישראל, אך כל זה לא יכול להחזיק לאורך זמן, שכן משרד האוצר מעניק הטבה מיוחדת בשיעור 17% כדי שהציבור יטה את כוח הקנייה שלו לחברות זרות. לא ניתן יהיה למנוע, רק מכוח סנטימנטים, את הוצאת כוח הקניה מישראל".

"משרד האוצר מחזק ומעודד רכישת מוצרי צריכה מחברות זרות, גם מאלה שתומכות בחמאס ובפלסטין במקום לעודד צריכת מוצרים מהמגזר העסקי בישראל. היום יותר מתמיד יש לבטל את הפטור ממע"מ על יבוא אישי ולעודד קניה כחול לבן". בעוד שלמדינת ישראל אינטרס לעודד רכישות בשוק המקומי, כדי לחזק את המגזר העסקי, משרד האוצר עושה בדיוק ההיפך. המשרד מסיט מיליארדים כדי לעודד רכישה מחברות זרות ומסיט את כוח הקנייה אל מחוץ לישראל.

 

חברות גדולות מטורקיה, התומכות בחמאס, נהנות מהנחת המס שהאוצר מעניק להן. כך גם חברות סיניות המביעות הזדהות עם הפלסטינים בתקופת החירום הנוכחית. התקשורת הישראלית מדווחת חדשות לבקרים על אתרי מכירות מובילים בעולם שמסירים מוצרים ישראלים מאתריהן, אתרי מכירות בעולם שתומכים בצד של חמאס, אתרי מכירות בינ"ל שמעניקים הנחות לכבוד חגי מכירות מלבד ללקוחות ישראלים. והרשימה עוד ארוכה. הגיע הזמן להפסיק מלהעניק הטבות מס לישראלים כדי שירכשו מוצרי צריכה בחו"ל.

למידע נוסף בתחום זה