בדיקת איגוד לשכות המסחר: שורה של הטבות והפחתות מס צפויות לפוג בתקופה הקרובה

שורה של הטבות מס והפחתות מס צפויה לפוג בתקופה הקרובה. כך עולה מבדיקה שנערכה באיגוד לשכות המסחר. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר קורא היום לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' להאריך את תוקפן של הטבות והפחתות מס על מנת להקל על המגזר העסקי ועל הציבור הישראלי שמצויים במצב חירום. מצב הצפוי להימשך עוד שבועות רבים. "כמו כן" אומר לין, "יש לממש את שאר התוכניות העתידיות של האוצר להפחתת מכסים או מסי קניה ולהקפיא כל כוונה של העלאת מיסים בעת הזו".

מהבדיקה עולה כי במסגרת הטבות המס הצפויות לפוג בתוך כחודשיים צפויה התייקרות של מחירי הגז לבישול ולחימום, דווקא בתקופת שיא החורף. מהבדיקה עולה כי הבלו על גפ"מ צפוי להתייקר ע"פ התכנון המקורי בכ-30% בשנת 2024 ביחס לרמתו בשנת 2023. לייקור הגפ"מ צפויה השלכה משמעותית על מגוון שירותי תעשיה, מסחר ושירותים הנזקקים לגפ"מ לפעילויות חימום, בישול, אפיה , וכן ייקור ישיר ועקיף של העלויות למגזר הביתי.

בנוסף, הטבות המס על מערכות בטיחות שונות לרכב דו גלגלי וכן הטבות מס כלי רכב תלת גלגליים שנועדו לשפר את הבטיחות בכבישים, צפויות לפוג ב 31 בדצמבר 2023. כתוצאה מכך יתייקרו באופן מיידי כלי רכב הנדרשים לאוכלוסייה של למעלה מ- 160 אלף משקי בית. באיגוד קוראים להאריך את הוראת השעה שהעניקה הטבות מס על מוצרים אלה עד לסוף הרבעון הראשון של 2024.

במקביל, באיגוד לשכות המסחר קוראים לאוצר להודיע כי בכוונתנו לממש את כל התכנית שהציג להפחתת מכסים או מסי קניה, מתן נקודות זיכוי במס וכל מס אשר הפחתתו נקבעה ליישום בשנה זו או בשנת 2024. לדוגמה, בתחילת שנת 2024 אמורה לחול הפחתת מכסים על מגוון רחב של מכסים על מוצרי מזון ובהם פירות וירקות, שימורים ומוצרי חלב 2024. בנוסף, מהלך מתן נקודת זיכוי במס להורים אמור להתרחב החל ב 1 בינואר 2024 להורים לילדים עד גיל 18, מהלך החיוני למאות אלפי משקי בית כמו גם לתמרוץ כלכלי למגוון העסקים המספקים סחורות ושירותים למשפחות.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "נוכח מצב החירום, על משרד האוצר להאריך תוקפן של הטבות והפחתות מס האמורות לפקוע עד לסיום שנה זו. כמו כן, יש לממש תוכניות עתידיות של האוצר, שכבר התקבלו, להפחתת מכסים או מסי קניה ולהקפיא כל כוונה של העלאת מיסים בעת הזו".

למידע נוסף בתחום זה