אוריאל לין בוועדת הכלכלה: "המגזר העסקי מאבד אמון בממשלה נוכח העדר תוכנית מחייבת ומגובשת המבטיחה את המשך תפקודו הסדיר של המגזר העסקי יחד עם שמירה על זכויות העובדים

הדרך היחידה להחזיר את האמון היא בכך שראש הממשלה יתחייב כבר עכשיו שלא מזרימים יותר כספים קואליציוניים ושמשאבי המדינה מופנים קודם כל למען פתרון לאלה שנפגעו ישירות ממצב המלחמה, לכל אלה שפונו מבתיהם ולחיזוק המגזר העסקי כבר כיום ובעתיד. בנוסף למתן סיוע אמיתי לכל החוליות החלשות בחברה".

"ישנו משבר אמון חריף בין המגזר העסקי ובין הממשלה" כך טען היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בדיון בוועדת הכלכלה. לדבריו, המגזר העסקי מאבד אמון במדיניות הכלכלית של הממשלה וביכולתה להתמודד עם השלכות המלחמה, כאשר הדרך היחידה להשיב את האמון היא שינוי מיידי של סדרי העדיפויות התקציביים והסטת כספים לטיפול בנפגעים ובמפונים וחיזוק ושמירה על המגזר העסקי. "הממשלה מזגזגת ומקרטעת בכל הקשור לסדרי העדיפויות הכלכליים ובכל הקשור לתוכניות השונות לטיפול במגזר העסקי" אמר לין. "כל תכנית כלכלית של הממשלה חייבת להיעשות במחשבה לטווח ארוך ולעמוד בשלושה מבחנים: הראשון, להבטיח שעסקים לא יסגרו. השני, להבטיח שעסקים לא ידרדרו למצב בו לא יוכלו לשלם משכורות לעבדים. השלישי, להבטיח כי עובדים ועצמאיים ימשיכו לקבל תשלום והכנסות בהתאם לאלו שהיו טרם המלחמה".

לין קורא לראש הממשלה "להיכנס לאירוע" הכלכלי ולא להשאיר את הזירה להתגוששויות בין המשרדים השונים. "על ראש הממשלה להתחייב כי הוא רואה ברציפות התפקודית של המשק ובשמירה על יציבות העסקים כמשימה לאומית בתקופה זו וחלק מהמאמץ לשמירה על החוסן הלאומי. ולאחר מכן להציג, בהקדם האפשרי, תכנית מוסכמת שתשקף עמדה זו - תוכנית שר הכלכלה, ניר ברקת, מהווה תשתית נכונה עליה יש לבנות את תוכנית הממשלה כולה." אומר לין.

למידע נוסף בתחום זה