איגוד לשכות המסחר: להפנות תלמידי ישיבות לעבודות נדרשות כגון חקלאות, תעשיה ועוד

איגוד לשכות המסחר יוצא היום ביוזמה מקורית לפתרון המחסור בכוח אדם, במיוחד בתחומים בהם פועלים זרים עזבו את הארץ בעקבות המלחמה: חקלאות וסיעוד. באיגוד מציעים כי את העובדים הללו יחליפו תלמידי ישיבות, כחלק מהמאמץ הלאומי הנדרש כעת.


אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מציע לעשות זאת תוך הסכמה ובתיאום עם מנהיגות החברה החרדית. לין מעריך שתהיה היענות מלאה של החברה החרדית במצב חירום זה שכן תהיה זו המשך מורשתו של רבי עקיבא אשר במרד בר כוכבא גייס את בני הישיבות למלחמה ברומאים. לדבריו, מהלך זה יחזק את שיתוף הפעולה בין הציבור החילוני לציבור החרדי וייתן הזדמנות גם לשחרר מתחים שקיימים כיום.


במקביל, באיגוד לשכות קוראים לשירות התעסוקה לייצר מנגנון שמטרתו לחבר בין עסקים וחברות המשחררים כיום עובדים לחל"ת ובין אלו הנמצאים במחסור בכוח אדם. באיגוד קוראים למעסיקים להם כ"א מיותר כעת מחמת חוסר תעסוקה, להזרים את המידע לשירות התעסוקה. במקביל, אלה שיש להם כיום דרישות דחופות לביקוש כוח אדם, יזרימו אף הם אינפורמציה זו לשירות התעסוקה. שירות התעסוקה יעשה מאמצים לגשר בין עסקים המשחררים כוח אדם לבין עסקים המחפשים כוח אדם כיום.

 

לין: "יש לפנות למנהיגות החברה החרדית על מנת לגייס תלמידי ישיבות לעבודות חיוניות ודחופות בתחום החקלאות ובמקומות אחרים כפי שעשה רבי עקיבא בתקופת מרד בר כוכבא"

למידע נוסף בתחום זה