לין: ממשלת חירום היא צו השעה על בסיס פריטטי. למנות מיידית צוות בינמשרדי של כל משרדי הממשלה

לין לנתניהו: "מדינת ישראל חייבת לתושבי עוטף עזה כולם חוב גדול ומכאיב שלעולם לא נוכל לשלמו. על כן איגוד לשכות המסחר מציע נקיטת צעדי חירום מידיים ללא שהיות. הפעילות האזרחית למען החיילים ולמען תושבי עוטף עזה מבורכת ומרוממת לב, אבל היא לא תחליף לפעילות של משרדי הממשלה".
"ממשלת חירום היא צו השעה על בסיס פריטטי. למנות מיידית צוות בינמשרדי של כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, שירכז את הבעיות המרכזיות שעולות תוך כדי תנועה וייתן תשובות מהירות ואחידות למגזר העסקי"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, קורא להקים במיידי צוות בינמשרדי של כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, שירכז את הבעיות המרכזיות שעולות תוך כדי תנועה וייתן תשובות מהירות ואחידות למגזר העסקי. בפניה לראש הממשלה בנימין נתניהו כותב לין "כבר היום מורגש הצורך בגורם מתכלל אחד, שירכז את עבודת כל הגופים ויעבוד בצמוד למגזר העסקי וייתן מענה אד הוק לקשיים שמתעוררים". כדוגמא, לין מביא את הצורך במתן מענה גם לעסקים בצפון, בו אין כמעט פעילות עסקית, למרות שעל פי הנחיות פיקוד העורף אין מניעה לפתוח עסקים.

בנוגע להתארגנות האזרחית המדהימה לה אנו עדים בימים האחרונים, לין טוען שהיא לא יכולה להוות תחליף לאחריות הממשלה ולפעילות של המשרדים השונים: "ההתגייסות של החברה האזרחית לטובת חיילינו היא לא פחות ממדהימה. אזרחים רוכשים ממיטב כספם ציוד לחיילים, מעבירים תרומות, מכינים ארוחות, יוצרים קשרים עם גורמים בארץ ומחוצה לה על מנת לדאוג לחוסרים. באמת מרומם לב ואומר הרבה על העם שלנו. אבל אין הם צריכים להחליף את המדינה. זהו תפקידה של המדינה לדאוג לצייד את חיילי צה"ל שלא יחסר להם דבר".

בנוגע לפיצויים לתושבי העוטף והמגזר העסקי, לין אומר כי "כבר עכשיו חובה לפעול לפיצוי מיידי, רחב ומקיף לתושבי עוטף עזה. המראות אליהם אנו נחשפים, מעבר לזוועות של אלו שקיפחו את חייהם, של אנשים שאיבדו את בתיהם ואת כל רכושם אינם נותנים מנוח. אי אפשר להמתין על מנת לתת מענה הולם לאותם אנשים ולהפקירם לגורלם. אין להמתין עם הסיוע" לדבריו, יש לפעול מיידית לשינויי סדרי עדיפויות תקציביים ולתת קדימות עליונה לחיזוק הצבא, המגזר העסקי והעובדים, שנמצאים בבלבול גדול ובחוסר וודאות. מטרה זו קודמת לכל שיקולי תקציב אחרים.

למידע נוסף בתחום זה