אוריאל לין לנתניהו: "שמח שהוועדה לבחינת הריכוזיות קיימה ישיבה ראשונה, אך בצידה של ועדה זו, ובמקביל, כדאי להקים ועדה שתבחן את הצעדים אותם היתה יכולה הממשלה לעשות, ולא עשתה, כדי להוריד את יוקר המחייה"

האם הוועדה לבחינת הריכוזיות במשק, שהתכנסה לראשונה, שכחה לבדוק את אחריות הממשלה לטיפול ביוקר המחיה, או שהיא החליטה להתעלם מכך לחלוטין ולהטיל את מלוא האשמה על המגזר העסקי? בפניה לראש הממשלה בנימין נתניהו מציע אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, להקים ועדה נוספת שתבחן את עבודת הממשלה ביחס למאבק ביוקר המחייה.


"שמחנו מאוד להתבשר על כך שהוועדה לבחינת הריכוזיות במשק בראשות מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שמואל סלבין, קיימה את ישיבתה הראשונה" כותב לין לנתניהו. "לאיגוד לשכות המסחר עניין רב בהגברת התחרות במגזר העסקי וכל תרומה בעניין זה, כמובן, מבורכת. אך יחד עם זאת, על בסיס מעקב של שנים אחר המאבקים להורדת יוקר המחייה, נראה כי הוועדה עומדת להחמיץ דבר מרכזי: הראייה מופנית כמעט דרך קבע אל המגזר העסקי, ואין בחינה מספקת מה יכולה הממשלה לעשות בתוקף אחריותה ותפקידה כדי להוריד את יוקר המחייה".

לין מציע כי לצד הוועדה שתבדוק את נושא הריכוזיות במשק, כדאי שתוקם וועדה מקבילה בשיתוף של נושאי משרה במגזר הציבורי וגם נציגים מהמגזר העסקי, שתבחן מהן הפעולות ברות הביצוע שיכולה הממשלה לעשות על מנת להוריד את יוקר המחייה בישראל. "בדרך זו, בצד וועדה הבודקת את הריכוזיות במגזר העסקי, תופעל גם וועדה שתמליץ על פעולות שאותן צריכה לעשות הממשלה ואין היא עדיין עושה".

לדבריו, משום מה, בעוד שלכולם ברור שבמאבק ביוקר המחייה חייבים לבנות שיתוף פעולה פורה בין רשויות המדינה לבין המגזר העסקי, חבל שהוועדה שהוקמה אינה עושה זאת. "וועדה מקבילה תמצה שורת צעדים נוספת שיכולים להיעשות במשולב למען המטרה החשובה" מסכם לין.

למידע נוסף בתחום זה